Wokół pedagogiki krytycznej (retrospekcja i projekcja na tle problemów i doświadczeń w pedagogice polskiej)
DOI:
https://doi.org/10.26881/ae.2012.09.01Słowa kluczowe:
pedegogika krytyczna, Polska, pedagogika radykalnaAbstrakt
Treścią artykułu jest omuwienie stanu radykalnej i krytycznej teorii wychowania w Polsce. Autor przedstawia doświadczenia pokoleniowe teoretyków, które obejmowały zarówno wstępny kontakt z pedagogiką radykalną i krytyczną, jak i kolejne próby znalezienia strategii wyjaśniających rzeczywistość okresu transformacji. Tekst jest zatem próbową odpowiedzi na pytanie o sposoby uprawiania pedagogiki krytycznej w Polsce, ale także o fundamentach krytycyzmu i krytyki w ogóle.
Tłumaczenie na język angielski: Anna Moroz-Darska
Modernizacja działania Czasopisma oraz tłumaczenia na język angielski artykułów Ars Educandi na lata 2012-2017 zostały sfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z zadania Działalności Upowszechniającej Naukę (DUN).
Zadanie: Wdrożenie modułu redakcyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych - systemu wspomagającego redagowanie i zarządzanie czasopismem naukowym Ars Educandi sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.
Zadanie: Stworzenie nowoczesnej wersji on-line czasopisma Ars Educandi przez wdrożenie modułu publikacyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych oraz obsługę międzynarodowych baz indeksacyjnych sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.
Zadanie: Przygotowanie anglojęzycznej wersji ostatnich 6 roczników (2012-2017) czasopisma naukowego Ars Educandi i ich wydanie w wersji online sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.