Denaturalizacja racjonalności instrumentalnej w edukacji menedżerskiej w Polsce

Autor

  • Michał Zawadzki Uniwersytet Jagielloński

DOI:

https://doi.org/10.26881/ae.2012.09.07

Słowa kluczowe:

kultura, edukacja, zarządzanie

Abstrakt

W artykule diagnozuję patologie kulturowe w edukacji menedżerskiej w Polsce za pomocą krytycznych narzędzi proponowanych przez "Critical Management Education". Głównym celem moich rozważań jest denaturalizacja założenia, że edukacja menedżerska powinna być usytuowana na paradygmacie ekonomicznym z dominacją instrumentalnej racjonalności. Refleksja oparta jest na moich własnych badaniach teoretycznych, w których wykorzystuję idee Lecha Witkowskiego jako etykę czytania i triadę rozwoju moralnego. Korzystam również z badań empirycznych dotyczących polskich menedżerów i edukacji menedżerskiej.

mnisw16.png

Tłumaczenie na język angielski: Anna Moroz-Darska

Modernizacja działania Czasopisma oraz tłumaczenia na język angielski artykułów Ars Educandi na lata 2012-2017 zostały sfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z zadania Działalności Upowszechniającej Naukę (DUN).

Zadanie: Wdrożenie modułu redakcyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych - systemu wspomagającego redagowanie i zarządzanie czasopismem naukowym Ars Educandi sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Zadanie: Stworzenie nowoczesnej wersji on-line czasopisma Ars Educandi przez wdrożenie modułu publikacyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych oraz obsługę międzynarodowych baz indeksacyjnych sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Zadanie: Przygotowanie anglojęzycznej wersji ostatnich 6 roczników (2012-2017) czasopisma naukowego Ars Educandi i ich wydanie w wersji online sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Downloads

Download data is not yet available.

Opublikowane

2012-12-08

Jak cytować

Zawadzki, M. (2012). Denaturalizacja racjonalności instrumentalnej w edukacji menedżerskiej w Polsce. Ars Educandi, (9), 112–130. https://doi.org/10.26881/ae.2012.09.07