Męskość (nie)prawdziwa – pedagogiczne rozważania o męskiej tożsamości

Autor

  • Aneta Grygiel-Dorszewska Wyższa Szkoła Komunikacji Społecznej w Gdyni

DOI:

https://doi.org/10.26881/ae.2014.11.04

Słowa kluczowe:

męskość, socjalizacja, tożsamość, zmiana

Abstrakt

Istotą tego artykułu jest próba zdefiniowania "fałszywych" męskości jako wyniku podejścia fonomenograficznego. Autorka ujawnia regulacyjną rolę, jaką "fałszywa" męskość odgrywa w konstrukcji dominujących wersji męskości w Polsce.

 

Tłumaczenie na język angielski: Anna Moroz-Darska

mnisw7.png

Modernizacja działania Czasopisma oraz tłumaczenia na język angielski artykułów Ars Educandi na lata 2012-2017 zostały sfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z zadania Działalności Upowszechniającej Naukę (DUN).

Zadanie: Wdrożenie modułu redakcyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych - systemu wspomagającego redagowanie i zarządzanie czasopismem naukowym Ars Educandi sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Zadanie: Stworzenie nowoczesnej wersji on-line czasopisma Ars Educandi przez wdrożenie modułu publikacyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych oraz obsługę międzynarodowych baz indeksacyjnych sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Zadanie: Przygotowanie anglojęzycznej wersji ostatnich 6 roczników (2012-2017) czasopisma naukowego Ars Educandi i ich wydanie w wersji online sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Downloads

Download data is not yet available.

Opublikowane

2014-12-13

Jak cytować

Grygiel-Dorszewska, A. (2014). Męskość (nie)prawdziwa – pedagogiczne rozważania o męskiej tożsamości. Ars Educandi, (11), 51–64. https://doi.org/10.26881/ae.2014.11.04

Numer

Dział

Część pierwsza: Mężczyźni - kryzys, postęp, zmaina?