Mężczyźni w oczach kobiet – edukacyjny potencjał współczesnej polskiej prozy feministycznej

Autor

  • Magdalena Stoch Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie

DOI:

https://doi.org/10.26881/ae.2014.11.17

Słowa kluczowe:

obraz mężczyzn, proza feministyczna, emancypacja, potencjał edukacyjny

Abstrakt

Literatura feministyczna stanowi krytyczną soczewkę analityczną do badań nad obecnymi debatami dotyczącymi płci, seksualności i zmian kulturowych w Polsce. W artykule przedstawiono wybrane wyniki ilustrujące zmieniające się męskie tożsamości widziane przez twórców feministycznych. Autorka omawia także potencjał edukacyjny współczesnej polskiej literatury feministycznej.

mnisw133.png

Tłumaczenie na język angielski: Anna Moroz-Darska

Modernizacja działania Czasopisma oraz tłumaczenia na język angielski artykułów Ars Educandi na lata 2012-2017 zostały sfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z zadania Działalności Upowszechniającej Naukę (DUN).

Zadanie: Wdrożenie modułu redakcyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych - systemu wspomagającego redagowanie i zarządzanie czasopismem naukowym Ars Educandi sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Zadanie: Stworzenie nowoczesnej wersji on-line czasopisma Ars Educandi przez wdrożenie modułu publikacyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych oraz obsługę międzynarodowych baz indeksacyjnych sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Zadanie: Przygotowanie anglojęzycznej wersji ostatnich 6 roczników (2012-2017) czasopisma naukowego Ars Educandi i ich wydanie w wersji online sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Downloads

Download data is not yet available.

Opublikowane

2014-12-13

Jak cytować

Stoch, M. (2014). Mężczyźni w oczach kobiet – edukacyjny potencjał współczesnej polskiej prozy feministycznej. Ars Educandi, (11), 219–229. https://doi.org/10.26881/ae.2014.11.17

Numer

Dział

Część pierwsza: Mężczyźni - kryzys, postęp, zmaina?