Partycypacja – interakcja mediów w systemie politycznym
Słowa kluczowe:
media, Internet, polityka, politycy, wyboryAbstrakt
Postępująca mediatyzacja polityki i uzależnienie działań politycznych oraz ich efektów od sposobu i zakresu relacjonowania przez media daje dziennikarzom olbrzymią władzę: co prawda to nie oni podejmują decyzję, ale to oni ustalają, na jaki temat odbywa się publiczna debata. To media wprowadzają tematy do publicznego obiegu i to media mogą skazać na polityczny niebyt niechciane czy niemodne tematy, a w raz z nimi polityków.
Downloads
Bibliografia
Letchtold S., Pytania słowami Tomasza Jeffersona pod adresem różnorakich demokracji, „Myśl demokratyczna”, Karlsruhe, 18 sierpnia 1946.
Wichary K. (red.), Leksykon Politologii, Wrocław 2002.
Pokrzycka L., Micha W. (red.), Media a demokracja, Lublin 2007.
Pokorna-Ignatowicz K., O przyczynach i skutkach upolitycznienia Telewizji Polskiej, [w:] Media a polityka, red. M. Szponar, Rzeszów 2007.
Młynarska-Sobaczewska A., Wolność informacji w prasie, Toruń 2003.
Cwalina W., Falkowski A., Marketing polityczny Perspektywa Psychologiczna, Gdańsk 2006.
Okrzesik J., „Wróg numer I” czy „czwarta władza” – media w systemie politycznym RP, [w:] M. Szponar (red.), Media a polityka, Rzeszów 2007.
Jabłoński W., Kreowanie Informacji, Warszawa 2006.
Sasińska-Klas T. (red.), Media w wyborach, Kampanie wyborcze. Media w polityce, Toruń 2007.
Waniek D., Gulczyński M. (red.), System polityczny Rzeczypospolitej Polskie, Warszawa 2009.
Żurawski J., Internet jako współczesny środek elektronicznej komunikacji wyborczej, Kraków 2010.
Jeliński M., Seklecka A., Peszyński W. (red.), Polityczne aspekty nowych mediów, Toruń 2010.
Rothert A., Cybernetyczny porządek polityczny, Warszawa 2005.
Muszyński J., Leksykon marketingu politycznego, Wrocław 2001.
Płudowski T., Komunikacja polityczna w amerykańskich kampaniach wyborczych, Warszawa 2008.
Sokołowski M., Media wobec kulturowych przemian współczesności, Olsztyn 2003.
Migalski M., Wojtasik W., Mazur M., Polski system partyjny, Warszawa 2007.
Marszałek-Kawa J. (red.), Kampanie wyborcze – studium przypadku, Toruń 2009.
Cwalina W., Telewizyjna reklama polityczna, Lublin 2000.
Dobek-Ostrowska B., Wiszniewski R., Teoria komunikowania publicznego i politycznego. Wprowadzenie, Wrocław 2002.
Sokołowski M. (red.), Media a komunikowanie polityczne, Toruń 2009.
Maliszewski N., Jak zaprogramować wyborcę?, Warszawa 2008.
Poprawa M., Telewizyjne debaty polityków jako przykład dyskursu publicznego, Kraków 2009.
Pietrzyk-Zienkiewicz E. (red.), Scena polityczna i media: miraże sukcesu, ryzyko autoprezentacji, Warszawa 2004.
Banasik A., Jak uwodzą politycy? Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2002.
Źródła internetowe:
www.sejm.gov.pl Dz. U. 1990 nr 29 poz. 173
www.sejm.gov.pl Dz. U. 1992 nr 7 poz. 34, art.21
http://www.polityka.pl/kraj/opinie/1516178,1,wolnosc-slowa-nieplugawego.read
https://wiadomosci.onet.pl/kraj/afera-piebiaka-fala-komentarzy-po-publikacji-onetu/nty1cn5
http://www.polityka.pl/wybory/1506460,1,co-z-debata-kandydatow-do-prezydentury.read
http://www.polityka.pl/kraj/analizy/291240,1,wazne-debaty-ostatnich-dekad.read
http://www.wprost.pl/ar/226484/Partie-nie-znikna-z-telewizji/
http://www.wprost.pl/ar/189371/Prezydenckie-igrzyska/
http://www.wizerunekpubliczny.pl/pdf/1polskieradio/bialyiczarny.pdf
https://wiadomosci.onet.pl/kraj/loty-marka-kuchcinskiego-co-dalej-z-marszalkiem/7qvqvfq