Preferencje mieszkańców Poznania dotyczące transportu miejskiego
Słowa kluczowe:
transport, środki transportu, badanie marketingowe, badanie ankietoweAbstrakt
W artykule zaprezentowano oraz przeanalizowano wyniki przeprowadzonego wśród mieszkańców Poznania badania marketingowego dotyczącego rynku usług transportu osobowego. Przeprowadzono je metodą badania ankietowego na grupie 36 respondentów. Odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu zostały wykorzystane do zobrazowania preferencji w zakresie środków transportu tej grupy mieszkańców miasta. Środkiem transportu podawanym przez największą liczbę respondentów jako używany najczęściej w celu dojazdu do pracy lub szkoły był tramwaj. Częstotliwość kursów oraz czas podróży były dwoma najczęściej wybieranymi przez uczestników badania odpowiedziami na pytanie o najważniejsze cechy środka transportu miejskiego. Większość respondentów zadeklarowała zadowolenie z funkcjonowania systemu komunikacji miejskiej w Poznaniu. Wśród słabych stron systemu transportu miejskiego wymienione zostały między innymi zbyt niska częstotliwość kursów pojazdów komunikacji miejskiej oraz niewystarczająca ilość miejsc parkingowych. Większa część badanych zgodziła się ze stwierdzeniem, że obniżenie cen biletów komunikacji miejskiej w Poznaniu byłoby korzystne dla mieszkańców tego miasta. Grupy respondentów, które określiły korzystność potencjalnego wprowadzenia metro w Poznaniu pozytywnie i negatywnie liczyły równą liczbę osób.
Downloads
Bibliografia
Badania marketingowe, red. Mazurek-Łopacińska K., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016.
Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, edycja druga, Edward Arnold Publishers Ltd., Londyn 1982.
Schroeder C.J., Bartosik-Purgat M., Mruk H., Międzynarodowe badania marketingowe, Wydawnictwo UE w Poznaniu, Poznań 2013.
Załącznik do kwestionariusza ankietowego: https://docs.google.com/forms/d/1J9UvaFfkDTkQqGBdI8yMNMJBpkkT-2-hyOSPRg9FNwk/viewanalytics?pli=1&ts=659d859c&pli=1.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Cypyrigth notice