Lojalność studentów Uniwersytetu Gdańskiego wobec banków
Słowa kluczowe:
bank, lojalność klienta, zachowania konsumenckie, badania marketingoweAbstrakt
Budowanie lojalności klientów jest jednym z najistotniejszych elementów działalności banków. W niniejszym artykule wskazano, jak zachowują się osoby lojalne wobec danego przedsiębiorstwa. Przedstawiono analizę badania własnego autora, przeprowadzonego na próbie 400 studentów Uniwersytetu Gdańskiego, mającego wykazać, jakimi postawami wobec banków cechują się osoby pobierające naukę na uczelni wyższej. Zaobserwowano, że do tej pory pozostawały one lojalne wobec instytucji finansowych, lecz nie są przekonane, czy w przyszłości w dalszym ciągu będą korzystać z ich usług. Wskazano cenę i dostęp do usług jako czynniki kluczowe przy wyborze usługodawcy oraz skłaniające do dokonania jego zmiany. Wyciągnięto wniosek, iż ze względu na niską skłonność studentów do przenoszenia konta osobistego do innego banku nie są oni atrakcyjnymi adresatami kampanii reklamowych.
Downloads
Bibliografia
Denoue M., Saykiewicz J. N., Brand Loyalty as a Tool of Competitive Advantage, “Master of Business Administration” 2009, nr 1.
Hawkins D. I., Motherbaugh D. L., Consumer behavior: building marketing strategy, McGraw-Hill Irwin, Boston, 2010.
Kształtowanie lojalności w działaniach marketingowych na wybranych rynkach, praca zbiorowa pod redakcją K. Śliwińskiej, Akademia Ekonomiczna, Katowice 2008.
Urban W., Siemieniako D., Lojalność klientów: modele, motywacja i pomiar, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategie, praca zbiorowa pod redakcją DobiegałyKorony B. i Doligalskiego T., Poltext, Warszawa 2010.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Cypyrigth notice