Lojalność studentów Uniwersytetu Gdańskiego wobec banków

Autor

  • Michał Dominik Uniwersytet Gdański

Słowa kluczowe:

bank, lojalność klienta, zachowania konsumenckie, badania marketingowe

Abstrakt

Budowanie lojalności klientów jest jednym z najistotniejszych elementów działalności banków. W niniejszym artykule wskazano, jak zachowują się osoby lojalne wobec danego przedsiębiorstwa. Przedstawiono analizę badania własnego autora, przeprowadzonego na próbie 400 studentów Uniwersytetu Gdańskiego, mającego wykazać, jakimi postawami wobec banków cechują się osoby pobierające naukę na uczelni wyższej. Zaobserwowano, że do tej pory pozostawały one lojalne wobec instytucji finansowych, lecz nie są przekonane, czy w przyszłości w dalszym ciągu będą korzystać z ich usług. Wskazano cenę i dostęp do usług jako czynniki kluczowe przy wyborze usługodawcy oraz skłaniające do dokonania jego zmiany. Wyciągnięto wniosek, iż ze względu na niską skłonność studentów do przenoszenia konta osobistego do innego banku nie są oni atrakcyjnymi adresatami kampanii reklamowych.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Denoue M., Saykiewicz J. N., Brand Loyalty as a Tool of Competitive Advantage, “Master of Business Administration” 2009, nr 1.

Hawkins D. I., Motherbaugh D. L., Consumer behavior: building marketing strategy, McGraw-Hill Irwin, Boston, 2010.

Kształtowanie lojalności w działaniach marketingowych na wybranych rynkach, praca zbiorowa pod redakcją K. Śliwińskiej, Akademia Ekonomiczna, Katowice 2008.

Urban W., Siemieniako D., Lojalność klientów: modele, motywacja i pomiar, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategie, praca zbiorowa pod redakcją DobiegałyKorony B. i Doligalskiego T., Poltext, Warszawa 2010.

Pobrania

Opublikowane

2013-03-13

Jak cytować

Dominik, M. (2013). Lojalność studentów Uniwersytetu Gdańskiego wobec banków. Zeszyty Studenckie „Nasze Studia", (6), 147–157. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/naszestudia/article/view/11247

Numer

Dział

Bankowość oraz inwestycje