Znaczenie identyfikacji wizualnej w procesie wprowadzania firmy na rynek

Autor

  • Lena Osińska Uniwersytet Gdański

Słowa kluczowe:

identyfikacja wizualna, logo, marka

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie procesu identyfikacji wizualnej oraz jego znaczenia dla firm wchodzących na rynek. Okazuje się, że w dobie postępu technologicznego oraz dużej konkurencji firmy muszą znajdywać różne sposoby na wyróżnienie się na tle innych przedsiębiorstw. Firmy bardzo często tworzą marki, które reprezentują nie tylko dany produkt czy usługę, ale również przekazują emocje i tworzą z klientami relację. Pierwszy kontakt z marką  lub przedsiębiorstwem bardzo często odbywa się za pomocą różnych elementów identyfikacji wizualnej. Tworzą  ją  przeważnie wyspecjalizowane agencje reklamowe, które kreują spójną strategię marketingową i wizualną.  Istnieje kilka elementów identyfikacji wizualnej. Logo jest najważniejszym jej instrumentem. To ono przekazuje informację, jakiego rodzaju jest przedsiębiorstwo oraz czym się  zajmuje. Dobre logo jest ponadczasowe, proste w swojej kompozycji, unikatowe i łatwe do zapamiętania. Kolejne ważne elementy to akcydensy, takie jak wizytówki, papier firmowy, ulotki i plakaty.   Odrębnym elementem, ale również  bardzo ważnym w dobie internetu, jest obecność  w sieci za pomocą strony www. Strona taka ułatwia kontakt z firmą, prezentuje jej ofertę  i pozwala budować  długotrwałą relację. W 2015 roku 64,5% firm w Polsce posiadało stronę  internetową, co  świadczy o wysokiej  świadomości przedsiębiorców na temat skuteczności tego narzędzia. Identyfikacja wizualna ma ogromne znaczenie przy wchodzeniu przedsiębiorstwa na rynek. To ona pozwala na poznanie firmy i na budowanie zaufania, które może przyczynić  się do decyzji zakupowych, a tym samym do zwiększania zysków w przedsiębiorstwie.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Garbarski L., Rutkowski I, Wrzostek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001.

Rydel M. (red.), Komunikacja marketingowa, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Sp. z o.o., Gdańsk 2001.

Rydel M., Podręczny słownik promocji: public relations, reklama, akwizycja, b.w.s., Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów, Gdańsk 1995.

Tkaczyk P., Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, HELION, Gliwice 2012.

Tkaczyk P., Zakamarki marki, HELION, Gliwice 2011.

www.admaker.pl.

www.agencja‐art.pl.

www.cepixel.com.

www.grafmag.pl.

www.infracom.pl.

www.mars.com.

www.poradnikprzedsiebiorcy.pl.

www.proto.pl.

www.stat.gov.pl.

www.studiokreacja.pl.

Pobrania

Opublikowane

2017-03-16

Jak cytować

Osińska, L. (2017). Znaczenie identyfikacji wizualnej w procesie wprowadzania firmy na rynek. Zeszyty Studenckie „Nasze Studia", (8), 335–343. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/naszestudia/article/view/3460

Numer

Dział

Marketing, promocja, social media