Kreatywne zarządzanie marką na smartfonie

Autor

  • Lena Osińska Uniwersytet Gdański

Słowa kluczowe:

marka, komunikacja, zarządzanie marką, smartfon

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie procesu skutecznej komunikacji marki z wykorzystaniem smartofonów. Okazuje się, że w erze urządzeń mobilnych i szeroko pojętej konkurencji, przedsiębiorstwa muszą dostosować swoje narzędzia marketingowe do obecnej technologii oraz zastosować spójną i wyróżniającą się na tle innych strategię. Aktualnie, marki docierają do klientów zarówno poprzez standardowe narzędzia: ulotki informacyjne czy plakaty oraz poprzez nowe instrumenty jakimi są responsywne strony internetowe czy działania marketingowe w social mediach. Identyfikacja wizualna oraz treści zarówno on-line jak i off-line powinny przekazywać tę samą wartość oraz obietnicę, jaką niesie ze sobą marka. Interesującym zjawiskiem jest również przeniesienie handlu na urządzenia mobilne. Obecnie 68% właścicieli sklepów internetowych usprawnia je dla użytkowników smartfonów i tabletów. Skuteczne zarządzanie marką z wykorzystaniem urządzeń mobilnych to także aktywna obecność marki w social mediach i budowanie długotrwałych relacji z klientami poprzez jej odpowiednią komunikację.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Goliński M., Polańska K., Komunikacja mobilna. Nowe oblicza gospodarki, społeczeństwa i biznesu, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2010.

Jabłoński A., Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting, Helion, Gliwice 2018.

Kall J., Branding na smartfonie. Komunikacja mobilna marki, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2015.

Levinson J. C., Gibson S., Marketing partyzancki w mediach społecznościowych. 126 narzędzi w walce o pozycję w Internecie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.

Mazurek G., Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości, Poltext, Warszawa 2012.

Meldau R., Zeichen, Warenzeichen, Marken, Bad Homburg, 1967.

Osińska L., Znaczenie identyfikacji wizualnej w procesie wprowadzania firmy na rynek, Zeszyty Studenckie Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego

Podlaski A., Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w Social Media, Helion, Gliwice 2011.

Polańska K., Sieci społecznościowe, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2013.

Rydel M. (red.), Komunikacja marketingowa, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Sp. z o.o., Gdańsk 2001.

Tokaj M., Jadaś Ł., Sanowska A., Media 360. Od analityki do sprzedaży, IMM Marketing, Warszawa 2016.

www.ama.org.

www.nf.pl.

www.poradnikprzedsiebiorcy.pl.

Pobrania

Opublikowane

2019-03-11

Jak cytować

Osińska, L. (2019). Kreatywne zarządzanie marką na smartfonie. Zeszyty Studenckie „Nasze Studia", (9), 245–253. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/naszestudia/article/view/3418

Numer

Dział

Działalność gospodarcza