Kreatywne zarządzanie marką na smartfonie
Słowa kluczowe:
marka, komunikacja, zarządzanie marką, smartfonAbstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie procesu skutecznej komunikacji marki z wykorzystaniem smartofonów. Okazuje się, że w erze urządzeń mobilnych i szeroko pojętej konkurencji, przedsiębiorstwa muszą dostosować swoje narzędzia marketingowe do obecnej technologii oraz zastosować spójną i wyróżniającą się na tle innych strategię. Aktualnie, marki docierają do klientów zarówno poprzez standardowe narzędzia: ulotki informacyjne czy plakaty oraz poprzez nowe instrumenty jakimi są responsywne strony internetowe czy działania marketingowe w social mediach. Identyfikacja wizualna oraz treści zarówno on-line jak i off-line powinny przekazywać tę samą wartość oraz obietnicę, jaką niesie ze sobą marka. Interesującym zjawiskiem jest również przeniesienie handlu na urządzenia mobilne. Obecnie 68% właścicieli sklepów internetowych usprawnia je dla użytkowników smartfonów i tabletów. Skuteczne zarządzanie marką z wykorzystaniem urządzeń mobilnych to także aktywna obecność marki w social mediach i budowanie długotrwałych relacji z klientami poprzez jej odpowiednią komunikację.
Downloads
Bibliografia
Goliński M., Polańska K., Komunikacja mobilna. Nowe oblicza gospodarki, społeczeństwa i biznesu, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2010.
Jabłoński A., Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting, Helion, Gliwice 2018.
Kall J., Branding na smartfonie. Komunikacja mobilna marki, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2015.
Levinson J. C., Gibson S., Marketing partyzancki w mediach społecznościowych. 126 narzędzi w walce o pozycję w Internecie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.
Mazurek G., Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości, Poltext, Warszawa 2012.
Meldau R., Zeichen, Warenzeichen, Marken, Bad Homburg, 1967.
Osińska L., Znaczenie identyfikacji wizualnej w procesie wprowadzania firmy na rynek, Zeszyty Studenckie Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego
Podlaski A., Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w Social Media, Helion, Gliwice 2011.
Polańska K., Sieci społecznościowe, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2013.
Rydel M. (red.), Komunikacja marketingowa, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Sp. z o.o., Gdańsk 2001.
Tokaj M., Jadaś Ł., Sanowska A., Media 360. Od analityki do sprzedaży, IMM Marketing, Warszawa 2016.
www.ama.org.
www.nf.pl.
www.poradnikprzedsiebiorcy.pl.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Cypyrigth notice
Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe