Nauczycielki wobec możliwości zmiany pozycji społecznej przez uczniów. Klasowość w perspektywie ich osobistych teorii pedagogicznych

Autor

DOI:

https://doi.org/10.26881/pwe.2023.57.12

Słowa kluczowe:

edukacja wczesnoszkolna, nauczyciel, klasy społeczne, uczniowie wczesnej edukacj, awans klasowy

Abstrakt

In this article, I discuss early childhood education teachers’ attitudes towards possibilities of social mobility by pupils from lower-class background families. I problematise the issue of equality, discuss the opportunity for students’ social mobility within the school system, and introduce the teachers’ private pedagogical theories I identified during my PhD research. I have distinguished an emancipatory potential and an adaptive character of these, as well as subtypes of these theories.

Downloads

Download data is not yet available.

Pobrania

Opublikowane

2023-09-15

Jak cytować

Duda, D. (2023). Nauczycielki wobec możliwości zmiany pozycji społecznej przez uczniów. Klasowość w perspektywie ich osobistych teorii pedagogicznych. Problemy Wczesnej Edukacji, 57(2), 165–178. https://doi.org/10.26881/pwe.2023.57.12

Numer

Dział

Rozprawy i artykuły