Budowanie kapitału społecznego w świetle analizy podstawy programowej dla pierwszego etapu edukacyjnego

Autor

  • Izabela Symonowicz-Jabłońska Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Elżbieta Wieczór Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Słowa kluczowe:

kapitał społeczny, kompetencje kluczowe, kompetencje społeczne i obywatelskie, podstawa programowa kształcenia ogólnego, pierwszy etap edukacyjny

Abstrakt

The aim of this article is to present the analysis of the core curriculum for the first stage of education for social and civic competences useful in building social capital. The research is the answer to the question: to what extent are the learning outcomes promoted in the core curriculum for the first stage of education in social and civic competences, the basis for building social capital? The method of data collection was a search of secondary sources.

Downloads

Download data is not yet available.

Pobrania

Opublikowane

2016-09-29

Jak cytować

Symonowicz-Jabłońska, I., & Wieczór, E. (2016). Budowanie kapitału społecznego w świetle analizy podstawy programowej dla pierwszego etapu edukacyjnego. Problemy Wczesnej Edukacji, 35(4), 106–117. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/pwe/article/view/782