„Droga do ocalenia – wodna gra edukacyjna”, czyli jak przy wykorzystaniu gier przekonać do ochrony zasobów wodnych

Autor

  • Weronika Walkowiak Uniwersytet Gdański

DOI:

https://doi.org/10.26881/tutg.2022.2.10

Słowa kluczowe:

grywalizacja, edukacja ekologiczna, ochrona środowiska, zasoby wodne

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Attenborough, D., 2021. Życie na naszej planecie. Moja historia, wasza przyszłość, Poznań, Wydawnictwo Poznańskie.

Bartolucci, M., Mattioli, F., Batini, F., 2019. Do Board Games Make People Smarter? Two Initial Exploratory Studies, International Journal of Game-Based Learning 9(4), s. 1–14.

Białomyzy, J., 2017. Gry jako nowa forma edukacji, [w:] Andruczyk K., Gorlewska E., Korotkich K. (red.), Logos - filozofia słowa. Szkice o pograniczach języka, filozofii i literatury, Instytut Filologii Polskiej UwB, Wydział Filologiczny, Uniwersytet w Białymstoku, Białystok, s. 241–248.

Dryden, G., Vos J., 2003. Rewolucja w uczeniu - wydanie II, Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka.

Dulińska, K., Jarocińska, A., Niewolewska, J., Szczypek, M., Mileszyk, N., (red.), 2010. Woda – podstawa życia. Podręcznik dla nauczyciela (szkoła podstawowa, klasy 1-3), Warszawa, Fundacja Nasza Ziemia.

Hemmerling, W., 1990. Zabawy w nauczaniu początkowym, Warszawa, WSiP, s. 37.

Karty edukacyjne Strażników Rzek WWF, 2021. Fundacja WWF Polska [online], https://www.wwf.pl/sites/default/files/inline-files/WWF_-_KARTY_PRACY_FINAL__2021.pdf (dostęp: 22.03.2021).

Leśniewska, G., 2017. Gry jako narzędzia wspierające proces edukacji, Uniwersytet Szczeciński, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania 49/1, s. 65-75.

McGonigal, J., 2010. Gaming can make a better world [online], https://www.ted.com/talks/jane_mcgonigal_gaming_can_make_a_better_world [Dostęp: 21.04.2022].

OECD Environmental Outlook to 2050, The Consequences of Inaction, 2012, OECD Publishing.

Pelling, N., 2012. The (Short) Prehistory of ‘Gamification’..., Funding Startups (& Other Impossibilities) [online], https://nanodome.wordpress.com/2011/08/09/the-short-prehistory-of-gamification/ (dostęp 21.04.2022).

Pisarski, M., 2017, Jak wykorzystać gry dydaktyczne w edukacji matematycznej dzieci? - Zeszyt 2, Warszawa, Ośrodek Rozwoju Edukacji.

Sergot, K., Selin, M., 2017. Instrukcja obsługi Bałtyku – Morski Poradnik WWF, Fundacja WWF Polska i Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego [online], https://www.wwf.pl/sites/default/files/2017-07/Instrukcja%20obs%C5%82ugi%20Ba%C5%82tyku_1.pdf (dostęp: 23.06.2021).

Sousa, M., 2021, Serious board games: modding existing games for collaborative ideation processes, International Journal of Serious Games, 8(2), s. 129–146.

Świderek, G., Kamińska-Bużałek, E. (red.), 2013. H2O Woda nas uwodzi: pakiet edukacyjny dla nauczycieli i nauczycielek: klasy IV-VI szkół podstawowych; Łódź, Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła”.

Tkaczyk, P., 2012. Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, Wydawnictwo Onepress.

Trzewiczek, I., Rymer, P., Łapot, J., 2018. Detektyw: Kryminalna Gra Planszowa, Portal Games.

Pobrania

Opublikowane

2022-10-24

Jak cytować

Walkowiak, W. (2022). „Droga do ocalenia – wodna gra edukacyjna”, czyli jak przy wykorzystaniu gier przekonać do ochrony zasobów wodnych. Tutoring Gedanensis, 7(2), 59–78. https://doi.org/10.26881/tutg.2022.2.10

Numer

Dział

Artykuły