Dzieci i ryby głosu nie mają… a przecież nie ma dzieci – są ludzie. O próbie przełamania stereotypu dobrego wychowania oraz dobrze wychowanego dziecka w wybranych reklamach społecznych
Abstrakt
W artykule mowa jest o języku, za pomocą którego reklamy społeczne walczą z zakorzenionym w społeczeństwie polskim stereotypem „dobrego wychowania”. Autorka przywołuje przykłady ilustrujące dwugłos, który w poglądach na wychowanie dzieci brzmiał przez wieki i kształtował światopogląd Polaków. W pracy znalazły się przykłady reklam społecznych będących narzędziem oddziaływania na myślenie według stereotypów. Analizy poszczególnych komunikatów pokazują różnorodność strategii językowych realizujących funkcję perswazyjną.
Downloads
Pobrania
Opublikowane
2018-12-28
Jak cytować
Lubiszewska, E. (2018). Dzieci i ryby głosu nie mają… a przecież nie ma dzieci – są ludzie. O próbie przełamania stereotypu dobrego wychowania oraz dobrze wychowanego dziecka w wybranych reklamach społecznych. Język – Szkoła – Religia, 13(4), 83–98. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/JSR/article/view/2976
Numer
Dział
W kręgu tekstów kultury