Blogosfera – jak Internet zmienił komunikację i marketing?
Słowa kluczowe:
blogosfera, blogi, Internet, komunikacja, marketing, marketing internetowyAbstrakt
Podjęte tu rozważania skupiają się wokół analizy przebiegu ewolucji nowych technik przekazywania informacji, z położeniem szczególnego nacisku na przemiany w dziedzinie komunikowania się. Celem artykułu jest zaprezentowanie procesu rozwoju systemu komunikacji za pośrednictwem Internetu, a w szczególności za pośrednictwem blogów. W badaniach podjęto się próby przeanalizowania przeobrażania się blogosfery na tle jej wpływu na procesy komunikacyjne oraz komunikację marketingową. Oceniono socjologiczne zjawiska przeobrażania się Internetu, a szczególną uwagę badawczą skoncentrowano na dynamicznej adaptacji nowych metod i form przekazu oferowanych w blogosferze w korelacji do mechanizmów zachowań społeczeństwa sieciowego.
Downloads
Bibliografia
Adamczyk J., Internet jako narzędzie komunikacji marketingowej [w:] Komunikacja marketingowa – kształtowanie społeczeństwa konsumpcyjnego?, red. T. Goban-Klas, Wyższa Szkoła Handlowa w Radomiu, Radom 2006.
Bajdak A., Internet w marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003.
Blogerzy w Polsce 2013 – znajomość, wizerunek, znaczenie, http://pbi.org.pl/aktualnosci/Blogerzy%20w%20Polsce%202013%20(18kwi13).pdf [dostęp: 17.03.2014].
Chaffe D., E-Business and E-Commerce Management: Strategy, Implementation and Practice, FT Prentice Hall, Harlow, England 2007.
Frąckiewicz E., Marketing internetowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
Graszewicz M., Lewiński D., Wstęp do systemowej teorii Internetu [w:] Nowe media we współczesnym społeczeństwie, red. M. Jeziński, A. Seklecka, Ł. Wojtkowski, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika, Toruń 2011.
Hatalska N., Blogosfera 2012, http://hatalska.com/blogosfera-2012-pierwsze-badanie-polskiej-blogosfery-z-perspektywy-reklamodawcow/ [dostęp: 17.03.2014].
Internet World Stats, http://www.internetworldstats.com/stats.htm [dostęp: 6.10.2016].
Kaczmarczyk S., Pałgan R., Marketing w przedsiębiorstwie. Ujęcie zarządcze i systemowe z przykładami, ODDK, Gdańsk 2008.
Kaznowski D., Nowy marketing, VFP Communications Ltd., Warszawa 2008.
Kaznowski D., Nowy marketing w Internecie, Difin, Warszawa 2007.
McLuhan M., Wybór pism, tłum. K. Jakubowicz, Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1975.
Milgram S., Posłuszeństwo wobec autorytetu, tłum. M. Hołda, Wydawnictwo WAM, Kraków 2008.
Przeździęk A., Rozwój blogów w Polsce i współpraca z blogerami [w:] Marketing w sieci – podstawowe zagadnienia, inspiracje i przykłady, Kraków 2011, http://www.marketingwsieci-szkolenia.pl/upload/MWS-WSE.pdf [dostęp: 17.03.2014].
Raport interaktywnie.com: E-commerce, http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-e-commerce-247357 [dostęp: 14.02.2014].
Ryłko-Kurpiewska A., Reklama jako sztuka powtórzeń, Novae Res, Gdynia 2016.
Siejak M., Filary rekomendacji, http://www.marketing.org.pl/index.php/go=2/act=2/aid=m [dostęp: 11.03.2014].
Stachyra G., Blog – tekst elektroniczny [w:] Język w internecie: antologia, red. M. Kita, I. Loewe, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2016.
Szews P., Mikroblog – odmiana blogu czy oddzielny gatunek? [w:] Język w internecie: antologia, red. M. Kita, I. Loewe, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2016.
Tomczyk T., Bloger, wydaje.pl, Katowice 2012.
Wielki J., Elektroniczny marketing poprzez Internet, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
Wiktor J.W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe
