Blogosfera – jak Internet zmienił komunikację i marketing?

Autor

  • Aleksandra Rabowska Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Słowa kluczowe:

blogosfera, blogi, Internet, komunikacja, marketing, marketing internetowy

Abstrakt

Podjęte tu rozważania skupiają się wokół analizy przebiegu ewolucji nowych technik przekazywania informacji, z położeniem szczególnego nacisku na przemiany w dziedzinie komunikowania się. Celem artykułu jest zaprezentowanie procesu rozwoju systemu komunikacji za pośrednictwem Internetu, a w szczególności za pośrednictwem blogów. W badaniach podjęto się próby przeanalizowania przeobrażania się blogosfery na tle jej wpływu na procesy komunikacyjne oraz komunikację marketingową. Oceniono socjologiczne zjawiska przeobrażania się Internetu, a szczególną uwagę badawczą skoncentrowano na dynamicznej adaptacji nowych metod i form przekazu oferowanych w blogosferze w korelacji do mechanizmów zachowań społeczeństwa sieciowego.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Adamczyk J., Internet jako narzędzie komunikacji marketingowej [w:] Komunikacja marketingowa – kształtowanie społeczeństwa konsumpcyjnego?, red. T. Goban-Klas, Wyższa Szkoła Handlowa w Radomiu, Radom 2006.

Bajdak A., Internet w marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003.

Blogerzy w Polsce 2013 – znajomość, wizerunek, znaczenie, http://pbi.org.pl/aktualnosci/Blogerzy%20w%20Polsce%202013%20(18kwi13).pdf [dostęp: 17.03.2014].

Chaffe D., E-Business and E-Commerce Management: Strategy, Implementation and Practice, FT Prentice Hall, Harlow, England 2007.

Frąckiewicz E., Marketing internetowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.

Graszewicz M., Lewiński D., Wstęp do systemowej teorii Internetu [w:] Nowe media we współczesnym społeczeństwie, red. M. Jeziński, A. Seklecka, Ł. Wojtkowski, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika, Toruń 2011.

Hatalska N., Blogosfera 2012, http://hatalska.com/blogosfera-2012-pierwsze-badanie-polskiej-blogosfery-z-perspektywy-reklamodawcow/ [dostęp: 17.03.2014].

Internet World Stats, http://www.internetworldstats.com/stats.htm [dostęp: 6.10.2016].

Kaczmarczyk S., Pałgan R., Marketing w przedsiębiorstwie. Ujęcie zarządcze i systemowe z przykładami, ODDK, Gdańsk 2008.

Kaznowski D., Nowy marketing, VFP Communications Ltd., Warszawa 2008.

Kaznowski D., Nowy marketing w Internecie, Difin, Warszawa 2007.

McLuhan M., Wybór pism, tłum. K. Jakubowicz, Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1975.

Milgram S., Posłuszeństwo wobec autorytetu, tłum. M. Hołda, Wydawnictwo WAM, Kraków 2008.

Przeździęk A., Rozwój blogów w Polsce i współpraca z blogerami [w:] Marketing w sieci – podstawowe zagadnienia, inspiracje i przykłady, Kraków 2011, http://www.marketingwsieci-szkolenia.pl/upload/MWS-WSE.pdf [dostęp: 17.03.2014].

Raport interaktywnie.com: E-commerce, http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-e-commerce-247357 [dostęp: 14.02.2014].

Ryłko-Kurpiewska A., Reklama jako sztuka powtórzeń, Novae Res, Gdynia 2016.

Siejak M., Filary rekomendacji, http://www.marketing.org.pl/index.php/go=2/act=2/aid=m [dostęp: 11.03.2014].

Stachyra G., Blog – tekst elektroniczny [w:] Język w internecie: antologia, red. M. Kita, I. Loewe, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2016.

Szews P., Mikroblog – odmiana blogu czy oddzielny gatunek? [w:] Język w internecie: antologia, red. M. Kita, I. Loewe, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2016.

Tomczyk T., Bloger, wydaje.pl, Katowice 2012.

Wielki J., Elektroniczny marketing poprzez Internet, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.

Wiktor J.W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.

Pobrania

Opublikowane

2016-10-10

Jak cytować

Rabowska, A. (2016). Blogosfera – jak Internet zmienił komunikację i marketing?. Media Biznes Kultura, (1(1), 81–95. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/MBK/article/view/12924

Numer

Dział

Media i Komunikacja