Blogosphere – how the Internet has changed communication and marketing? (based on the thesis: The usage of online marketing tools in a Polish culinary blogosphere)

Authors

  • Aleksandra Rabowska Adam Mickiewicz University in Poznań

Keywords:

blogosphere, blogs, Internet, communication, marketing, online marketing

Abstract

The idea of this research is to analyze the evolution of the new information transmission techniques, involving the special emphasis on changes in the field of communication. What is more, the development of the blogosphere is presented on the background of its influence on communication process. The purpose of this study is to identify relationships between development of blogosphere, communication and marketing communication. This research provides valuable information regarding the sociological phenomenon of transformation of the Internet. The overall approach is focused on dynamic adaptation of new methods and new form of communication offered on blogosphere in correlation to the mechanisms of social behavior network.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Adamczyk J., Internet jako narzędzie komunikacji marketingowej [w:] Komunikacja marketingowa – kształtowanie społeczeństwa konsumpcyjnego?, red. T. Goban-Klas, Wyższa Szkoła Handlowa w Radomiu, Radom 2006.

Bajdak A., Internet w marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003.

Blogerzy w Polsce 2013 – znajomość, wizerunek, znaczenie, http://pbi.org.pl/aktualnosci/Blogerzy%20w%20Polsce%202013%20(18kwi13).pdf [dostęp: 17.03.2014].

Chaffe D., E-Business and E-Commerce Management: Strategy, Implementation and Practice, FT Prentice Hall, Harlow, England 2007.

Frąckiewicz E., Marketing internetowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.

Graszewicz M., Lewiński D., Wstęp do systemowej teorii Internetu [w:] Nowe media we współczesnym społeczeństwie, red. M. Jeziński, A. Seklecka, Ł. Wojtkowski, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika, Toruń 2011.

Hatalska N., Blogosfera 2012, http://hatalska.com/blogosfera-2012-pierwsze-badanie-polskiej-blogosfery-z-perspektywy-reklamodawcow/ [dostęp: 17.03.2014].

Internet World Stats, http://www.internetworldstats.com/stats.htm [dostęp: 6.10.2016].

Kaczmarczyk S., Pałgan R., Marketing w przedsiębiorstwie. Ujęcie zarządcze i systemowe z przykładami, ODDK, Gdańsk 2008.

Kaznowski D., Nowy marketing, VFP Communications Ltd., Warszawa 2008.

Kaznowski D., Nowy marketing w Internecie, Difin, Warszawa 2007.

McLuhan M., Wybór pism, tłum. K. Jakubowicz, Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1975.

Milgram S., Posłuszeństwo wobec autorytetu, tłum. M. Hołda, Wydawnictwo WAM, Kraków 2008.

Przeździęk A., Rozwój blogów w Polsce i współpraca z blogerami [w:] Marketing w sieci – podstawowe zagadnienia, inspiracje i przykłady, Kraków 2011, http://www.marketingwsieci-szkolenia.pl/upload/MWS-WSE.pdf [dostęp: 17.03.2014].

Raport interaktywnie.com: E-commerce, http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-e-commerce-247357 [dostęp: 14.02.2014].

Ryłko-Kurpiewska A., Reklama jako sztuka powtórzeń, Novae Res, Gdynia 2016.

Siejak M., Filary rekomendacji, http://www.marketing.org.pl/index.php/go=2/act=2/aid=m [dostęp: 11.03.2014].

Stachyra G., Blog – tekst elektroniczny [w:] Język w internecie: antologia, red. M. Kita, I. Loewe, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2016.

Szews P., Mikroblog – odmiana blogu czy oddzielny gatunek? [w:] Język w internecie: antologia, red. M. Kita, I. Loewe, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2016.

Tomczyk T., Bloger, wydaje.pl, Katowice 2012.

Wielki J., Elektroniczny marketing poprzez Internet, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.

Wiktor J.W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.

Published

2016-10-10

How to Cite

Rabowska, A. (2016). Blogosphere – how the Internet has changed communication and marketing? (based on the thesis: The usage of online marketing tools in a Polish culinary blogosphere). Media Business Culture, (1(1), 81–95. Retrieved from https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/MBK/article/view/12924

Issue

Section

Media and Communication