Jeziora osobliwej muzyki. Zastosowanie nowoczesnych narzędzi crowdfundingu w projekcie Ania Broda „Thousand Lakes”. Studium przypadku

Autor

  • Marek Sokołowski Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Słowa kluczowe:

crowdfunding, kultura współtworzenia, nowe media, muzyka ludowa, Thousand Lakes, Ania Broda

Abstrakt

Artykuł stanowi  studium przypadku (case study) opisujące projekt powstania płyty muzycznej „Thousand Lakes” autorstwa Ani Brody. Płyta składająca się z dwudziestu utworów zawiera muzykę tradycyjną z Warmii i Mazur. Powstanie płyty było możliwe dzięki wykorzystaniu nowoczesnego sposobu pozyskiwania funduszy, jakim jest crowdfunding, oparty na zasadzie kultury współtworzenia. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych mediów społecznościowych i zaangażowaniu wielu ludzi artystka zgromadziła niezbędne środki finansowe potrzebne do nagrania płyty.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Adamska-Mieruszewska J., Mrzygłód U., Wykorzystanie finansowania społecznościowego w latach 2011–2014, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego” 2014, nr 67.

Broda A., Thousand Lakes płyta z muzyką tradycyjną Warmii i Mazur, 2016 Polskie Radio SA i Ania Broda Production.

Brunello A., Crowdfunding: podręcznik, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2016.

Brzozowska B., Crowdfunding and crowdsourcing: New challenges for the visual documentation of the city cultures, ,,Przegląd Kulturoznawczy” 2013, cz. B.

Castells M., Społeczeństwo sieci, przeł. M. Marody i in., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.

Collins J., Marillion: autoryzowana biografia, przeł. K. Oszczyk, Wydawnictwo Kagra, Poznań 2004.

Dziuba D., Finansowanie społecznościowe: oferta emisji akcji dla przedsiębiorstw społecznych, „Transformacje” 2016, nr 1/2, s. 269–270.

Dziuba D.T., Rozwój systemów crowdfundingu – modele, oczekiwania i uwarunkowania, „Problemy Zarządzania” 2012, nr 3, s. 88 i nast.

Frańczuk M., Crowdfunding – finansowanie społecznościowe: zarys instytucji w świetle polskich regulacji prawnych, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie” 2014, nr 6, s. 48–49.

Gałuszka P., Finansowanie społecznościowe jako nowe wyzwanie badawcze dla nauk o mediach [w:] Film i media – przeszłość i przyszłość. Kontynuacje, red. A. Gwóźdź, M. Kempna-Pieniążek, Wydawnictwo Instytutu Sztuki PAN, Warszawa 2014. https://www.virgin.com/music/how-marillion-pionereed-crowdfunding-music (dostęp: 26.10.2019).

Kordela D., Crowdfunding w Polsce: koncepcja finansowania społecznościowego [w:] Rachunkowość na rzecz zrównoważonego rozwoju: gospodarka, etyka, środowisko, red. D. Dziawgo, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2016.

Kowalska A., „Zróbmy to razem!”. Kultura crowdfundingu – studium przypadku [praca niepublikowana], Olsztyn 2017.

Kozioł-Nadolna K., Crowdfunding jako źródło finansowania innowacyjnych projektów, „Zeszyty Naukowe – Uniwersytet Szczeciński. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia” 2015, nr 73, s. 672–673.

Król K., Crowdfunding. Od pomysłu do biznesu dzięki społeczności, crowdfunding.pl, Warszawa 2013 [dokument elektroniczny].

Staszczyk P., Crowdfunding a prawo polskie: kilka wątpliwości, „Trzeci Sektor” 2016, nr 1, s. 71–73.

Świątek P., Crowdfunding, czyli o biznesie słów kilka, „Notatnik Teatralny” 2015, nr 77, s. 133–134.

Życki C., Crowdfunding – nowoczesna forma finansowania start-upów, „Ekonomika i Organizacja Przedsiebiorstwa” 2013, nr 12, s. 13.

Pobrania

Opublikowane

2019-12-20

Jak cytować

Sokołowski , M. . (2019). Jeziora osobliwej muzyki. Zastosowanie nowoczesnych narzędzi crowdfundingu w projekcie Ania Broda „Thousand Lakes”. Studium przypadku. Media Biznes Kultura, (2(7), 161–172. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/MBK/article/view/4969

Numer

Dział

Artykuły