Lakes of peculiar music. The use of modern crowdfunding implements in the Project Ania Broda „Thousand Lakes”. Case study

Authors

  • Marek Sokołowski University of Warmia and Mazury in Olsztyn

Keywords:

crowdfunding, culture of co-creation, new media, folk music, Thousand Lakes, Ania Broda

Abstract

The article is a case study describing Ania’s Broda music CD project “Thousand Lakes”. The album consists of twenty songs, contains traditional music from Warmia &Mazury. The creation of the album was possible thanks to the modern way of acquiring funds in the form of crowdfunding. This implements that it is based on a new type of culture called the culture of co-creation. With the help of modern social media and by engaging many people, the artist gathered the necessary financial recourses needed to make a CD.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Adamska-Mieruszewska J., Mrzygłód U., Wykorzystanie finansowania społecznościowego w latach 2011–2014, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego” 2014, nr 67.

Broda A., Thousand Lakes płyta z muzyką tradycyjną Warmii i Mazur, 2016 Polskie Radio SA i Ania Broda Production.

Brunello A., Crowdfunding: podręcznik, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2016.

Brzozowska B., Crowdfunding and crowdsourcing: New challenges for the visual documentation of the city cultures, ,,Przegląd Kulturoznawczy” 2013, cz. B.

Castells M., Społeczeństwo sieci, przeł. M. Marody i in., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.

Collins J., Marillion: autoryzowana biografia, przeł. K. Oszczyk, Wydawnictwo Kagra, Poznań 2004.

Dziuba D., Finansowanie społecznościowe: oferta emisji akcji dla przedsiębiorstw społecznych, „Transformacje” 2016, nr 1/2, s. 269–270.

Dziuba D.T., Rozwój systemów crowdfundingu – modele, oczekiwania i uwarunkowania, „Problemy Zarządzania” 2012, nr 3, s. 88 i nast.

Frańczuk M., Crowdfunding – finansowanie społecznościowe: zarys instytucji w świetle polskich regulacji prawnych, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie” 2014, nr 6, s. 48–49.

Gałuszka P., Finansowanie społecznościowe jako nowe wyzwanie badawcze dla nauk o mediach [w:] Film i media – przeszłość i przyszłość. Kontynuacje, red. A. Gwóźdź, M. Kempna-Pieniążek, Wydawnictwo Instytutu Sztuki PAN, Warszawa 2014. https://www.virgin.com/music/how-marillion-pionereed-crowdfunding-music (dostęp: 26.10.2019).

Kordela D., Crowdfunding w Polsce: koncepcja finansowania społecznościowego [w:] Rachunkowość na rzecz zrównoważonego rozwoju: gospodarka, etyka, środowisko, red. D. Dziawgo, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2016.

Kowalska A., „Zróbmy to razem!”. Kultura crowdfundingu – studium przypadku [praca niepublikowana], Olsztyn 2017.

Kozioł-Nadolna K., Crowdfunding jako źródło finansowania innowacyjnych projektów, „Zeszyty Naukowe – Uniwersytet Szczeciński. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia” 2015, nr 73, s. 672–673.

Król K., Crowdfunding. Od pomysłu do biznesu dzięki społeczności, crowdfunding.pl, Warszawa 2013 [dokument elektroniczny].

Staszczyk P., Crowdfunding a prawo polskie: kilka wątpliwości, „Trzeci Sektor” 2016, nr 1, s. 71–73.

Świątek P., Crowdfunding, czyli o biznesie słów kilka, „Notatnik Teatralny” 2015, nr 77, s. 133–134.

Życki C., Crowdfunding – nowoczesna forma finansowania start-upów, „Ekonomika i Organizacja Przedsiebiorstwa” 2013, nr 12, s. 13.

Published

2019-12-20

How to Cite

Sokołowski , M. . (2019). Lakes of peculiar music. The use of modern crowdfunding implements in the Project Ania Broda „Thousand Lakes”. Case study. Media Business Culture, (2(7), 161–172. Retrieved from https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/MBK/article/view/4969

Issue

Section

Artykuły