Promocja marek na Snapchacie, Instagramie i YouTubie
Słowa kluczowe:
nowe nowe media audiowizualne, branding, YouTube, Instagram, SnapchatAbstrakt
Nowe nowe media audiowizualne (Snapchat, Instagram i YouTube) stają się głównymi kanałami dotarcia do grupy docelowej, a tym samym są coraz częściej wykorzystywane przy promocji marek komercyjnych. W tekście zawarte są case study dwóch wybranych marek i ich profili w omawianych mediach społecznościowych: firmy z sektora FMCG Coca-Cola Polska i sieci perfumerii Sephora Polska. Celem pracy jest nie tylko wykazanie różnic między mediami społecznościowymi jednej marki, lecz także pokazanie różnych sposobów na zarządzanie profilami przez firmy z różnych sektorów.
Downloads
Bibliografia
Dziekoński M., Marketing 3.0 [w:] E-marketing: współczesne trendy. Pakiet startowy, red. J. Królewski, P. Sala, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014.
Janczewski M., CeWEBryci – sława w sieci, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011.
Źródła internetowe
Best global brands, http://interbrand.com/best-brands/best-global-brands, tłum. własne (dostęp: 28.04.2017).
Coca-Cola, Samsung i Discovery z najpopularniejszymi reklamami na YouTube w Polsce (wideo), http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/coca-cola-samsung-i-discovery-z-najpopularniejszymi-reklamami-na-youtube-w-polsce-wideo (dostęp: 30.04.2017).
Denise H., What is the Sephora shopper seeking? [raport], tłum. własne, https://extranet.uj.edu.pl/eds/pdfviewer/,DanaInfo=eds.b.ebscohost.com+pdfviewer?sid=830b0600-29fd-4e00-8cff-e68a664c0d3a%40sessionmgr102&vid=0&hid=119 (dostęp: 7.04.2017).
Deynn i Littlemooonster96 w kampanii Coca-Cola. Dlaczego marka stawia na twórców internetowych?, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/deynn-i-littlemooonster96-w-kampanii-coca-cola-dlaczego-marka-stawia-na-tworcow-internetowych (dostęp: 29.04.2017).
Marki na Instagramie wolą zamieszczać zdjęcia, a nie wideo, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/marki-na-instagramie-wola-zamieszczac-zdjecia-a-nie-wideo (dostęp: 9.04.2017).
McGinn D., How Sephora Reorganized to Become a More Digital Brand, https://extranet.uj.edu.pl/eds/pdfviewer/,DanaInfo=eds.b.ebscohost.com+pdfviewer?sid=6fc37aec-5e15-4928-8e77-bffa96762a99%40sessionmgr101&vid=0&hid=119, tłum. własne (dostęp: 7.04.2017).
Najpopularniejsi modowi influencerzy na Instagramie, http://hash.fm/ranking/modaByEngInstagram (dostęp: 30.04.2017).
PRAWDA O MŁODYCH: KONSUMENCI Z POKOLENIA Y I Z, http://www.brief.pl/artykul,4254,prawda_o_mlodych_konsumenci_z_pokolenia_y_i_z.html (dostęp: 18.05.2017).
Ranking marek polskiego Snapchata by Hash.fm, http://hash.fm/ranking/100mareksnapa (dostęp: 29.04.2017).
TOP 100 polskich użytkowników Snapchata by Hash.fm, http://hash.fm/ranking/top100snapchat (dostęp: 30.04.2017).
Zapomnij o FOMO. Digital minimalism pomoże ci wygrać z FOBO, czyli lękiem przed wypaleniem, http://www.fpiec.pl/post/2017/05/06/niefomoafobodr (dostęp: 18.05.2017).
YouTuberzy w reklamie Play!, https://apynews.pl/youtuberzy-w-reklamie (dostęp: 13.05.2017).