Promocja marek na Snapchacie, Instagramie i YouTubie

Autor

  • Patrycja Mazur Uniwersytet Jagielloński

Słowa kluczowe:

nowe nowe media audiowizualne, branding, YouTube, Instagram, Snapchat

Abstrakt

Nowe nowe media audiowizualne (Snapchat, Instagram i YouTube) stają się głównymi kanałami dotarcia do grupy docelowej, a tym samym są coraz częściej wykorzystywane przy promocji marek komercyjnych. W tekście zawarte są case study dwóch wybranych marek i ich profili w omawianych mediach społecznościowych: firmy z sektora FMCG Coca-Cola Polska i sieci perfumerii Sephora Polska. Celem pracy jest nie tylko wykazanie różnic między mediami społecznościowymi jednej marki, lecz także pokazanie różnych sposobów na zarządzanie profilami przez firmy z różnych sektorów.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Dziekoński M., Marketing 3.0 [w:] E-marketing: współczesne trendy. Pakiet startowy, red. J. Królewski, P. Sala, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014.

Janczewski M., CeWEBryci – sława w sieci, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011.

Źródła internetowe

Best global brands, http://interbrand.com/best-brands/best-global-brands, tłum. własne (dostęp: 28.04.2017).

Coca-Cola, Samsung i Discovery z najpopularniejszymi reklamami na YouTube w Polsce (wideo), http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/coca-cola-samsung-i-discovery-z-najpopularniejszymi-reklamami-na-youtube-w-polsce-wideo (dostęp: 30.04.2017).

Denise H., What is the Sephora shopper seeking? [raport], tłum. własne, https://extranet.uj.edu.pl/eds/pdfviewer/,DanaInfo=eds.b.ebscohost.com+pdfviewer?sid=830b0600-29fd-4e00-8cff-e68a664c0d3a%40sessionmgr102&vid=0&hid=119 (dostęp: 7.04.2017).

Deynn i Littlemooonster96 w kampanii Coca-Cola. Dlaczego marka stawia na twórców internetowych?, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/deynn-i-littlemooonster96-w-kampanii-coca-cola-dlaczego-marka-stawia-na-tworcow-internetowych (dostęp: 29.04.2017).

Marki na Instagramie wolą zamieszczać zdjęcia, a nie wideo, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/marki-na-instagramie-wola-zamieszczac-zdjecia-a-nie-wideo (dostęp: 9.04.2017).

McGinn D., How Sephora Reorganized to Become a More Digital Brand, https://extranet.uj.edu.pl/eds/pdfviewer/,DanaInfo=eds.b.ebscohost.com+pdfviewer?sid=6fc37aec-5e15-4928-8e77-bffa96762a99%40sessionmgr101&vid=0&hid=119, tłum. własne (dostęp: 7.04.2017).

Najpopularniejsi modowi influencerzy na Instagramie, http://hash.fm/ranking/modaByEngInstagram (dostęp: 30.04.2017).

PRAWDA O MŁODYCH: KONSUMENCI Z POKOLENIA Y I Z, http://www.brief.pl/artykul,4254,prawda_o_mlodych_konsumenci_z_pokolenia_y_i_z.html (dostęp: 18.05.2017).

Ranking marek polskiego Snapchata by Hash.fm, http://hash.fm/ranking/100mareksnapa (dostęp: 29.04.2017).

TOP 100 polskich użytkowników Snapchata by Hash.fm, http://hash.fm/ranking/top100snapchat (dostęp: 30.04.2017).

Zapomnij o FOMO. Digital minimalism pomoże ci wygrać z FOBO, czyli lękiem przed wypaleniem, http://www.fpiec.pl/post/2017/05/06/niefomoafobodr (dostęp: 18.05.2017).

YouTuberzy w reklamie Play!, https://apynews.pl/youtuberzy-w-reklamie (dostęp: 13.05.2017).

Pobrania

Opublikowane

2018-10-15

Jak cytować

Mazur, P. (2018). Promocja marek na Snapchacie, Instagramie i YouTubie. Media Biznes Kultura, (2(5), 117–126. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/MBK/article/view/8049

Numer

Dział

Komunikacja w Przestrzeni Nowych Mediów