Brand promotion on Snapchat, Instagram and YouTube

Authors

  • Patrycja Mazur Jagiellonian University

Keywords:

new new audiovisual media, branding, YouTube, Instagram, Snapchat

Abstract

The text describes brand promotion in the new new audio-visual media (Snapchat, Instagram and YouTube) that become main channels for reaching a desired target group. It includes case study of two selected brands and their profiles in the discussed social media. These are: FMCG brand Coca-Cola Poland and chain of cosmetics stores Sephora Poland. The aim of the work is not only to show the differences between discussed social media that belong to one brand, but also to show different ways to manage profiles by companies from different sectors.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Dziekoński M., Marketing 3.0 [w:] E-marketing: współczesne trendy. Pakiet startowy, red. J. Królewski, P. Sala, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014.

Janczewski M., CeWEBryci – sława w sieci, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011.

Źródła internetowe

Best global brands, http://interbrand.com/best-brands/best-global-brands, tłum. własne (dostęp: 28.04.2017).

Coca-Cola, Samsung i Discovery z najpopularniejszymi reklamami na YouTube w Polsce (wideo), http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/coca-cola-samsung-i-discovery-z-najpopularniejszymi-reklamami-na-youtube-w-polsce-wideo (dostęp: 30.04.2017).

Denise H., What is the Sephora shopper seeking? [raport], tłum. własne, https://extranet.uj.edu.pl/eds/pdfviewer/,DanaInfo=eds.b.ebscohost.com+pdfviewer?sid=830b0600-29fd-4e00-8cff-e68a664c0d3a%40sessionmgr102&vid=0&hid=119 (dostęp: 7.04.2017).

Deynn i Littlemooonster96 w kampanii Coca-Cola. Dlaczego marka stawia na twórców internetowych?, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/deynn-i-littlemooonster96-w-kampanii-coca-cola-dlaczego-marka-stawia-na-tworcow-internetowych (dostęp: 29.04.2017).

Marki na Instagramie wolą zamieszczać zdjęcia, a nie wideo, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/marki-na-instagramie-wola-zamieszczac-zdjecia-a-nie-wideo (dostęp: 9.04.2017).

McGinn D., How Sephora Reorganized to Become a More Digital Brand, https://extranet.uj.edu.pl/eds/pdfviewer/,DanaInfo=eds.b.ebscohost.com+pdfviewer?sid=6fc37aec-5e15-4928-8e77-bffa96762a99%40sessionmgr101&vid=0&hid=119, tłum. własne (dostęp: 7.04.2017).

Najpopularniejsi modowi influencerzy na Instagramie, http://hash.fm/ranking/modaByEngInstagram (dostęp: 30.04.2017).

PRAWDA O MŁODYCH: KONSUMENCI Z POKOLENIA Y I Z, http://www.brief.pl/artykul,4254,prawda_o_mlodych_konsumenci_z_pokolenia_y_i_z.html (dostęp: 18.05.2017).

Ranking marek polskiego Snapchata by Hash.fm, http://hash.fm/ranking/100mareksnapa (dostęp: 29.04.2017).

TOP 100 polskich użytkowników Snapchata by Hash.fm, http://hash.fm/ranking/top100snapchat (dostęp: 30.04.2017).

Zapomnij o FOMO. Digital minimalism pomoże ci wygrać z FOBO, czyli lękiem przed wypaleniem, http://www.fpiec.pl/post/2017/05/06/niefomoafobodr (dostęp: 18.05.2017).

YouTuberzy w reklamie Play!, https://apynews.pl/youtuberzy-w-reklamie (dostęp: 13.05.2017).

Published

2018-10-15

How to Cite

Mazur, P. (2018). Brand promotion on Snapchat, Instagram and YouTube. Media Business Culture, (2(5), 117–126. Retrieved from https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/MBK/article/view/8049

Issue

Section

Communication in the Space of New Media