Medialne narracje tożsamościowe i stosunek do Innego – problem społeczny i dylemat badawczy

Autor

  • Małgorzata Lisowska-Magdziarz Uniwersytet Jagielloński

Słowa kluczowe:

tożsamość, esencjalizm, media tożsamościowe, ksenofobia, patriotyzm

Abstrakt

Koncepcja tak zwanych mediów tożsamościowych nie tylko zmienia rolę i zadania dziennikarza w demokracji, lecz także proponuje przyjęcie zamkniętej wersji patriotyzmu w opozycji do wielokulturowego świata oraz narzuca defensywny i nieufny stosunek do Innego. Rozmaite wcielenia tej koncepcji czynią ją niebezpiecznym zjawiskiem społecznym i interesującym problemem dla badacza. Ten krótki artykuł to wprowadzenie do trzech następujących po nim większych publikacji, podejmujących zagadnienie z rozmaitych punktów widzenia.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Hall S., Cultural identity and diaspora [w:] Colonial Discourse & Postcolonial Theory: A Reader, red. P. Williams, L. Chrisman, Routledge, New York 1993, s. 222–237.

Hall S., Representation: Cultural Representations and Signifying Practices, Sage, London 1997.

Lisicki P., Dekalog redaktora, https://wszystkoconajwazniejsze.pl/pawel-lisicki-dekalog/ (dostęp: 15.04.2018).

Miczka T., O zmianie zachowań komunikacyjnych. Konsumenci w nowych sytuacjach audiowizualnych, Księgarnia Świętego Jacka, Katowice 2001.

Question of Cultural Identity, red. S. Hall, P. du Gay, Sage, London 1992.

Pobrania

Opublikowane

2018-08-29

Jak cytować

Lisowska-Magdziarz, M. (2018). Medialne narracje tożsamościowe i stosunek do Innego – problem społeczny i dylemat badawczy. Media Biznes Kultura, (1(4), 47–52. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/MBK/article/view/8061

Numer

Dział

Etyka w Mediach i Wykluczenie