Medialne narracje tożsamościowe i stosunek do Innego – problem społeczny i dylemat badawczy
Słowa kluczowe:
tożsamość, esencjalizm, media tożsamościowe, ksenofobia, patriotyzmAbstrakt
Koncepcja tak zwanych mediów tożsamościowych nie tylko zmienia rolę i zadania dziennikarza w demokracji, lecz także proponuje przyjęcie zamkniętej wersji patriotyzmu w opozycji do wielokulturowego świata oraz narzuca defensywny i nieufny stosunek do Innego. Rozmaite wcielenia tej koncepcji czynią ją niebezpiecznym zjawiskiem społecznym i interesującym problemem dla badacza. Ten krótki artykuł to wprowadzenie do trzech następujących po nim większych publikacji, podejmujących zagadnienie z rozmaitych punktów widzenia.
Downloads
Bibliografia
Hall S., Cultural identity and diaspora [w:] Colonial Discourse & Postcolonial Theory: A Reader, red. P. Williams, L. Chrisman, Routledge, New York 1993, s. 222–237.
Hall S., Representation: Cultural Representations and Signifying Practices, Sage, London 1997.
Lisicki P., Dekalog redaktora, https://wszystkoconajwazniejsze.pl/pawel-lisicki-dekalog/ (dostęp: 15.04.2018).
Miczka T., O zmianie zachowań komunikacyjnych. Konsumenci w nowych sytuacjach audiowizualnych, Księgarnia Świętego Jacka, Katowice 2001.
Question of Cultural Identity, red. S. Hall, P. du Gay, Sage, London 1992.