Communication of the Grupa Filmowa Darwin on YouTube

Authors

  • Norbert Rędzia Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw

Keywords:

Grupa Filmowa Darwin, YouTube, communication, social media, community

Abstract

The article presents an analysis of personal research on communication of Grupa Filmowa Darwin YouTube channel, defined in the Internet as the most professional profile on Polish YouTube. The author analyses patterns of viewers behaviour and their reactions to uploaded on channel content. The aim of the study is to evaluate how the Internet audience reacts to the actions and video formats prepared by the chosen YouTube channel and make an attempt to determine valuable features of authors who gathers large communities of recipients.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ApyNews, https://apynews.pl/ (dostęp: 04.10.2018).

Archiwum Darwina, https://www.youtube.com/user/grupafilmowadarwin (dostęp: 04.10.2018).

Best Global Brands 2016 Rankings, http://interbrand.com/best-brands/best-global-brands/2016/ranking/ (dostęp: 04.10.2018).

Burgess J., Green J., Youtube: wideo online a kultura uczestnictwa, tłum. T. Płudowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.

Darwin, https://twitter.com/gfdarwin (dostęp: 04.10.2018).

Darwiniści, https://www.facebook.com/groups/darwinisci/ (dostęp: 04.10.2018).

G.F. Darwin, https://www.youtube.com/channel/UCkPjHTuNd_ycm__29dXM3Nw (dostęp: 04.10.2018).

Grupa Filmowa Darwin, https://patronite.pl/darwin (dostęp: 04.10.2018).

Kalinowska A., Pieńkowski M., YouTube, czyli nowa forma życia, „Rzeczpospolita” 2015, nr 195.

Kall J., Sojkin B., Zarządzanie produktem: kreowanie marki, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2010.

Patronite, https://patronite.pl (dostęp: 04.10.2018).

Zapytaj Beczkę, https://www.youtube.com/user/TheBeeczka (dostęp: 04.10.2018).

Published

2018-10-15

How to Cite

Rędzia, N. (2018). Communication of the Grupa Filmowa Darwin on YouTube. Media Business Culture, (2(5), 127–143. Retrieved from https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/MBK/article/view/8050

Issue

Section

Communication in the Space of New Media