Rola organizacji bibliotekarskich w popularyzacji marketingu bibliotecznego

  • Beata Żołędowska-Król Uniwersytet Śląski w Katowicach
Słowa kluczowe: organizacje bibliotekarskie, marketing biblioteczny, konkursy dla bibliotek

Abstrakt

W artykule przedstawiono działania wybranych organizacji bibliotekarskich na rzecz marketingu bibliotecznego. W tym celu zaprezentowano International Federation of Library Associations, American Library Association i Chartered Institute of Library and Information Professionals. Szczególną uwagę poświęcono konkursom, których celem jest nagradzanie bibliotek realizujących ciekawe kampanie marketingowe.

Bibliografia

American Library Association [Dokument elektroniczny]. Tryb dostępu: http://www.ala.org/. Stan z dnia 23.09.2014.

BIRKENMAJER Aleksander [et al.] (red.), Encyklopedia wiedzy o książce, Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1971.

Chartered Institute of Library and Information Professionals [Dokument elektroniczny]. Tryb dostępu: http://www.cilip.org.uk/. Stan z dnia 23.09.2014.

GUPTA Dinesh K., KOONTZ Christie, MASSíSIMO Àngels, SAVARD Réjean (red.), Marketing Library and Information Services: International Perspectives. München: K.G. Saur Verlag GmbH, 2006. ISBN 978-3-598-11753-1.

International Federation of Library Associations [Dokument elektroniczny]. Tryb dostępu: http://www.ifla.org/. Stan z dnia 23.09.2014.

Opublikowane
2014-07-23
Jak cytować
Żołędowska-Król, B. (2014). Rola organizacji bibliotekarskich w popularyzacji marketingu bibliotecznego. Zarządzanie Biblioteką, (1(6), 43-50. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/ZB/article/view/1276
Dział
Badania i wizje