Budowanie pozytywnych relacji z czytelnikiem przy zastosowaniu oddziaływań coachingowych

Autor

  • Karina Fedynyszyn Biblioteka Wydziału Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii Politechniki Opolskiej

Słowa kluczowe:

kontakt z czytelnikiem, programowanie neurolingwistyczne, NLP, coaching

Abstrakt

W artykule przedstawiono kwestię budowania dobrego kontaktu z użytkownikami biblioteki za pomocą oddziaływań coachingowych. Autorka pokazuje jak stosować w bibliotece techniki i modele programowania neurolingwistycznego (NLP) i jak pomagają one bibliotekarzom w efektywnej obsłudze czytelników.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

BAVISTER Steve, VICKERS Amanda. NLP w praktyce: czyli sztuka kształtowania przyszłości. Warszawa: Wydawnictwo Edgard, 2010. ISBN 978-83-61828-97-6.

DZIEWULSKA Urszula, STANIEWSKI Marcin W. Rola komunikacji w procesie coachingu. Współczesna Ekonomia. 2008, nr 4, s. 113-120. ISSN 1897-9254.

JASKOWSKA Bożena. Gesty obok słów: mowa ciała dla bibliotekarzy. Bibliotheca Nostra. 2008, nr 2, s. 16-22. ISSN 1734-6576.

JASKOWSKA Bożena. Nie tylko wiedza i intelekt – o kompetencjach emocjonalnych w bibliotece. Bibliotheca Nostra. 2007, nr 2, s. 9-23. ISSN 1734-6576.

KISILOWSKA Małgorzata. Już nie wiem jak mam do ciebie mówić... czyli komunikacja biblioteczna. Warszawa: CEBiD, 2001. ISBN 83-88581-02-3.

LAW Ho, IRELAND Sara, HUSSAIN Zulfi. Psychologia coachingu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010. ISBN 978-83-01-16381-5.

McDERMOTT Ian, JAGO Wendy. NLP: terapia krótkoterminowa. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2006. ISBN 83-60083-72-X.

PARSLOE Eric, WRAY Monika. Trener i mentor: udział coachingu i mentoringu w doskonaleniu procesu uczenia się. Warszawa: Wolters Kluwer Polska, 2008. ISBN 978-83-7526-180-6.

PELTIER Bruce. Psychologia coachingu kadry menedżerskiej: teoria i zastosowanie. Poznań: Rebis, 2005. ISBN 83-7301-655-4.

SIDOR-RZĄDKOWSKA Małgorzata (red.). Coaching: teoria, praktyka, studia przypadków. Kraków ; Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer, 2009. ISBN 978-83-7526-680-1.

STARR Julie. Coaching: procesy, zasady, umiejętności. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2005. ISBN 83-208-1585-1.

STARR Julie. Coaching dla menadżerów: słuchaj, motywuj i zwiększ potencjał zespołu. Warszawa: Edgard, 2011. ISBN 978-83-62482-51-1.

THORPE Sara, CLIFFORD Jackie. Podręcznik coachingu: kompendium wiedzy dla trenerów i menedżerów. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis, 2004. ISBN 83-7301-543-4.

TRYBA Tomasz. TechnikiNLP.pl: wpływaj pozytywnie na siebie i innych [Dokument elektroniczny]. Tryb dostępu: http://www.technikinlp.pl. Stan z dnia 23.02.2011.

Opublikowane

2012-07-17

Jak cytować

Fedynyszyn, K. (2012). Budowanie pozytywnych relacji z czytelnikiem przy zastosowaniu oddziaływań coachingowych. Zarządzanie Biblioteką, (1(4), 73–81. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/ZB/article/view/1719

Numer

Dział

Badania i wizje