Call for Papers – Ars Educandi 2021
Nabór tekstów: Nieobecne/Absent
W 1991 roku, w okresie intensywnych przemian społecznych i politycznych ukazuje się pierwsza część „Nieobecnych Dyskursów” pod redakcją Zbigniewa Kwiecińskiego. W zaledwie sześciu numerach z lat 1991–2000 redaktorowi i autorom udawało się skutecznie otwierać polską pedagogikę na nowe idee i teorie – na wykluczane i nieobecne dyskursy. Tak powstała seria, która inspirowała kolejne pokolenie pedagogów, skręcających w stronę pedagogiki krytycznej, emancypacyjnej, czy pedagogik alternatywnych. W kolejnym, tegorocznym numerze „Ars Educandi” chcemy powrócić do tej zradykalizowanej idei.
W trzydziestą rocznicę publikacji „Nieobecnych Dyskursów” podejmujemy zatem nową próbę tekstualizacji nieobecności. Zapraszamy do współpracy badaczki i badaczy, którzy wskażą nam pułapki myślenia, w których utknęła pedagogika współczesna. Zapraszamy do przesuwania granic dyskursu. Tym razem nie piszemy o „paradygmatycznych” sposobach myślenia i nie musimy pisać „uświęconymi” językami, jeśli nie mogą one wyrazić tego, co z jakichś powodów stanowi tabu albo czego nie da się powiedzieć inaczej; co zwykle bywa niepublikowalne i czego zwykle nie piszemy obawaiając się wykluczenia.
Nabór tekstów obejmuje artykuły teoretyczne oraz empiryczne eksploracje z szeroko pojętych studiów nad równie szeroko pojętą edukacją. Z zachowaniem kryteriów merytorycznych i etycznych, w najnowszym numerze „Ars Educandi” napiszmy o tym, co dziś nieobecne w pedagogice.
Oczekujemy na Państwa teksty do 30 września 2021. Będziemy wdzięczni za wcześniejszą zapowiedź zamiaru przesłania tekstu wraz ze wstępnym określeniem jego tematyki.
Kontakt w sprawie zapowiedzi tekstów oraz innych spraw związanych z niniejszym numerem:
tomasz.szkudlarek@ug.edu.pl oraz piotr.stanczyk@ug.edu.pl
Redaktorzy Numeru 18 (2021)
Tomasz Szkudlarek
Piotr Stańczyk