Teaching and Learning Context in the Augmented Reality Environment

Authors

  • Hussein Bougsiaa University of Gdansk

DOI:

https://doi.org/10.26881/ae.2016.13.02

Keywords:

teaching, learning, augmented reality, technology

Abstract

The article presents Augmented Reality (AR) as a step between reality and virtual reality for the benefit of education. After some introductory examples of where AR is heading, the technology itself will be explained. Then, I describe the modules of the AR that are developed and how it can be used in university courses and activities. AR is the mid-point on a continuum between the real physical world around us and the virtual digital world online superimposing information on our sensory experiences as we move through time and space. Viewing physical objects through a mobile’s camera, AR uses image recognition, geo-location, the device’s accelerometer, and online databases to provide information relevant in time and space to the user. Research continues into different interaction methods and display possibilities making engagement with online data more natural and intuitive. The article explores current research in AR and associated technologies in order to understand possibilities for learners today and in the future. This literature review focuses on AR for learning that utilizes mobile, context-aware technologies (e.g., smartphones, tablets), which enable participants to interact with digital information embedded within the physical environment. Summarizing research findings about AR in formal and informal learning environments (i.e., schools, universities, museums, parks, zoos, etc.), emphasis is placed on the affordances and limitations associated with AR as it relates to teaching, learning, and instructional design. As a cognitive tool and pedagogical approach, AR is primarily aligned with situated and constructivist learning theory, as it positions the learner within a real-world physical and social context while guiding, scaffolding and facilitating participatory and meta-cognitive learning processes such as authentic inquiry, active observation, peer coaching, reciprocal teaching and legitimate peripheral participation with multiple modes of representation.

mnisw156.png

Modernizacja działania Czasopisma oraz tłumaczenia na język angielski artykułów Ars Educandi na lata 2012-2017 zostały sfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z zadania Działalności Upowszechniającej Naukę (DUN).

Zadanie: Wdrożenie modułu redakcyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych - systemu wspomagającego redagowanie i zarządzanie czasopismem naukowym Ars Educandi sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Zadanie: Stworzenie nowoczesnej wersji on-line czasopisma Ars Educandi przez wdrożenie modułu publikacyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych oraz obsługę międzynarodowych baz indeksacyjnych sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Zadanie: Przygotowanie anglojęzycznej wersji ostatnich 6 roczników (2012-2017) czasopisma naukowego Ars Educandi i ich wydanie w wersji online sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2016-12-01

How to Cite

Bougsiaa, H. (2016). Teaching and Learning Context in the Augmented Reality Environment. Ars Educandi, (13), 23–31. https://doi.org/10.26881/ae.2016.13.02

Issue

Section

Artykuły i rozprawy