Theo New Challenges into Theory of Education-Integral Education and Mindfulness im Education

Authors

  • Jarosław Marzec bez afiliacji

DOI:

https://doi.org/10.26881/ae.2022.19.06

Keywords:

Integral Education risk mindfulness responsibility Ken Wilber neoliberal hegemony

Abstract

Prezentowany tekst odnosi się do tekstu Ewy Rodziewicz, który zawiera upomnienie się o humanistyczna pedagogikę i filozofię edukacji. Zgodnie z tą intencją staram się rozwiązać kwestię odpowiedzialności jako kategorie wiodącą dla humanistycznej edukacji.Moja próba polega na tworzeniu mapy humanizmu i wprowadzeniu koncepcji Kena Wilbera ,,ukrytej gramatyki" oraz mapy dominujących dyskursów edukacyjnych zwłaszcza tych związanych z neoliberalnym podejściem do edukacji. Wprowadzam dwa podejścia, integralną edukację oraz mindfulness w edukacji jako dwa humanistyczne podejścia w odpowiedzi na kulturę ryzyka i kryzys odpowiedzialności w studiach edukacyjnych. Krótko, chce zaproponować te dwa podejścia jako odpowiedź na kwestię podnoszone przez Ewę Rodziewicz.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2022-12-30

How to Cite

Marzec, J. (2022). Theo New Challenges into Theory of Education-Integral Education and Mindfulness im Education. Ars Educandi, 19(19). https://doi.org/10.26881/ae.2022.19.06

Issue

Section

Artykuły i rozprawy