Uważność w szkole - kształcenie umysłu, serca i ciała

Autor/innen

  • Marta Zaniecka Pracownia Redukcji Stresu

Schlagworte:

edukacja kontemplacyjna, uważność w szkole, uważność w edukacji, duchowość

Abstract

Wprowadzenie praktyki uważności do edukacji można postrzegać jako egzemplifikację koncepcji edukacji holistycznej J.H. Pestalozziego. Jednocześnie może być postrzegana jako próba przełożenia kategorii „serca” na bardziej szczegółowy język praktyki wychowawczej. We współczesnej szkole w wielu miejscach na świecie przeprowadzane są interesujące eksperymenty. Włączając praktyki kontemplacyjne, takie jak praktyka uważności do programu nauczania, szkoły eksperymentujące z technikami, które pozwalają uczniom pozostać w ciszy, badać stany wewnętrzne i obserwować umysł. Fakt, że pedagogika kontemplacyjna ukazuje sposób przełożenia trudno dostępnych obszarów związanych z duchowością człowieka (sercem, miłością czy współczuciem) na język praktyki wychowawczej wydaje się być czymś świeżym i nowym poznawczo.

Downloads

Keine Nutzungsdaten vorhanden.

Veröffentlicht

2018-06-04

Zitationsvorschlag

Zaniecka, M. (2018). Uważność w szkole - kształcenie umysłu, serca i ciała. Karto-Teka Gdańska, (1(2), 48–55. Abgerufen von https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/karto-teka/article/view/8360

Ähnliche Artikel

1 2 > >> 

Sie können auch eine erweiterte Ähnlichkeitssuche starten für diesen Artikel nutzen.