Działania z zakresu budowania wizerunku pracodawcy w ocenie pokolenia Y – wyniki zogniskowanego wywiadu grupowego

Autor

  • Daria Ilczuk

Słowa kluczowe:

wizerunek pracodawcy, employer branding, pokolenie Y

Abstrakt

Aktualnie przedstawiciele pokolenia Y, czyli osoby pomiędzy 22. a 37. rokiem  życia, stanowią  znaczącą  grupę  na rynku pracy i zmieniają  miejsce zatrudnienia  średnio co dwa lata. W opracowaniu opisano działania związane z budowaniem atrakcyjnego wizerunku pracodawcy, skierowane do osób już  zatrudnionych w danym przedsiębiorstwie oraz do potencjalnych kandydatów, poszukujących pracy. Celem artykułu jest sprawdzenie, w jaki sposób aktywności z obszaru employer branding, realizowane są  przez wybrane firmy w praktyce oraz jak bezpośredni odbiorcy oceniają  te działania, z którymi zetknęli się w swoim miejscu zatrudnienia oraz na rynku pracy. Opracowanie zawiera przykłady praktyk stosowanych w takich firmach jak Mars Polska, McDonald’s Polska, Levi Strauss Polska oraz Heineken. W dalszej części artykułu opisano wyniki przeprowadzonego badania, w którym przedstawiciele pokolenia Y, dokonywali oceny aktywności z obszaru employer branding. Wykorzystaną  metodą badawczą  był  zogniskowany wywiad grupowy.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Ambler T., Barrow S., The employer brand, „Journal of Brand Management” 1996, vol. 4, nr 3.

Baruk A., Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Centrum Doradztwa i Informacji Difin, Warszawa 2006.

Bergh J., Behrer M., Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y, Wydawnictwo Samo Sedno, Warszawa 2012.

Czas na EB. Employer Branding & Corporate Social Responsibility, red. U. Gołaszewska‐Kaczan, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2009.

Dąbrowska J., Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Polska 2014.

Grycuk A., Najważniejsze tendencje na rynkach pracy w krajach rozwiniętych, „Biuro Analiz Sejmowych” 2013, nr 4.

Huynh V., A case study of Heineken on hiring the right person for the right job [online] Profiles International SEA 2013, http://blog.profiles‐sea.com/.

Juchimiuk A., Umiejętnie sprzedaj pracę !, „Marketing w Praktyce” 2008, nr 4, marketing.org.

Juchnowicz M., Kulturowe uwarunkowania zarządzania kapitałem ludzkim, Wolters Kluwer, Kraków 2009.

Kantowicz‐Gdańska M., Employer branding – kwestie definicji i modelu, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, IPiSS, Warszawa 2009.

Kotzian J., A może frytki do tego?, „Personel i Zarządzanie, Infor PL” 2008, nr 6.

Kozłowski M., Employer Branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012.

Leary‐Joyce J., Becoming an employer of choice, Wolters Kluwer, Kraków 2007.

Minchington B., Your Employer Brand attract‐engage‐retain, Collective Learning, Australia 2006.

Pokolenia na rynku pracy, red. A. Rogozińska‐Pawełczyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014.

Red Tab Foundation [online] HelloARI 2012, http://redtabfoundation.org/.

Rusak P., Czy należy bać się pokolenia Z? [online] Grupa Pracuj 2014, http://kariera.pracuj.pl/porady/czy‐nalezy‐bac‐sie‐pokolenia‐z/.

Sagan A., Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2004.

Słabosz M., Jak pracują Marsjanie, „Kariera, Universum Polska” 2009, nr 3.

Wiktorowicz J. i inni, Pokolenia – co się zmienia?, Wolters Kluwer, Warszawa 2016.

Pobrania

Opublikowane

2017-03-16

Jak cytować

Ilczuk, D. (2017). Działania z zakresu budowania wizerunku pracodawcy w ocenie pokolenia Y – wyniki zogniskowanego wywiadu grupowego. Zeszyty Studenckie „Nasze Studia", (8), 387–396. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/naszestudia/article/view/3466

Numer

Dział

Rynek pracy