Podstawowe formy komunikacji marketingowej dzieła filmowego

Autor

  • Arkadiusz Lewicki Uniwersytet Wrocławski

Abstrakt

The article presents the most important forms of marketing communication which are used in film promotion. The author starts from the concept of the marketing mix, appearing in the classic book of Philip Kotler. The main differences in the perception of marketing tools by producers and distributors of films have also been discussed. The rest of the article is an analysis of the most important forms of marketing communication, such as a title, poster or trailer.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Adair, J., Worth, S. (1972). Through Navajo Eyes: An Exploration in Film Communication and Anthropology. Bloomington: Indiana University Press.

Adamczak, M. (2014). Obok ekranu. Perspektywa badań produkcyjnych a społeczne istnienie filmu. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.

Barley, N. (2000). The Innocent Anthropologist: Notes from a Mud Hut. Illinois: Waveland Press, Inc.

Ginsburg, F.D., Abu-Lughod, L., Larkin, B. (2002). Media Worlds. Anthropology on New Terrain. Berkley, Los Angeles, London: University of California Press.

Gray, G. (2010). Cinema: A Visual Anthropology. Oxford, New York: Berg.

Hammersley, M., Atkinson, P. (2001). Metody badań terenowych (tłum. S. Dymczyk). Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.

Nader, L. (1976). The Kroeber Islanders: A Handbook of Anthropology at Berkeley. Berkley: University of California.

Ortner, Sh.B. (2010). Access: Reflections of studying up in Hollywood. „Ethnography”, no. 11.

Pink, S. (2009). Etnografia wizualna. Obrazy, media i przedstawienie w badaniach (tłum. M. Skiba). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Powdermaker, H. (1951). Hollywood: The Dream Factory. An Antropologics Looks at the Movie Makers. London: Secker & Warburg.

Rosten, L.C. (1941). Hollywood: the Movie Colony, the Movie Makers. New York: Harcourt, Brace.

Ruby, J. (2000). Picturing Culture. Exploration of Film & Anthropology. Chicago: The University of Chicago Press.

Sikora, S. (2012). Film i paradoksy wizualności. Praktykowanie antropologii. Warszawa: Wydawnictwo DiG.

Zajiček, E. (2009). Poza ekranem. Polska kinematografia w latach 1896-2005. Warszawa: Stowarzyszenie Filmowców Polskich.

Pobrania

Opublikowane

2016-11-16

Jak cytować

Lewicki, A. (2016). Podstawowe formy komunikacji marketingowej dzieła filmowego. Panoptikum, (16), 67–75. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/panoptikum/article/view/176

Numer

Dział

Artykuł