Kino podzielone. Recenzja książki Andrzeja Gwoździa pt. "Kino na biegunach. Filmy niemieckie i ich historie 1949-1991"

Autor

  • Patrycja Włodek Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie

DOI:

https://doi.org/10.26881/pan.2019.21.10

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Fiuk E. (2012), Inicjacje, tożsamość, pamięć. Kino niemieckie na przełomie wieków. Wrocław: Oficyna Wydawnicza Atut.

Gwóźdź A. (2019), Kino na biegunach. Filmy niemieckie i ich historie 1949-1991. Gdańsk: Słowo/Obraz Terytoria.

Gwóźdź A. (2011), Obok kanonu – tropami kina niemieckiego. Wrocław: Oficyna Wydawnicza Atut.

Gwóźdź A. (2017), Zaklinanie rzeczywistości. Filmy niemieckie i ich historie 1933–1949. Wrocław: Oficyna Wydawnicza Atut.

Klejsa K. (2015), Pamięć lat nazizmu w niemieckim filmie fabularnym lat 1946-1965. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego i Wydawnictwo PWSFTviT.

Kłys T. (2006), Dekada doktora Mabuse: nieme filmy Fritza Langa. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

Kujawińska-Courtney K. (2006), Wprowadzenie, [w:] S. Greenblat. Poetyka kulturowa. Pisma wybrane, przeł. M. Lorek i in. Kraków: Universitas.

Pobrania

Opublikowane

2019-06-25

Jak cytować

Włodek, P. (2019). Kino podzielone. Recenzja książki Andrzeja Gwoździa pt. "Kino na biegunach. Filmy niemieckie i ich historie 1949-1991". Panoptikum, (21), 164–169. https://doi.org/10.26881/pan.2019.21.10

Numer

Dział

Recenzja