ISSN 1234-1533
Punkty MEiN: 40
Numer 22 (2023) ma 70 pkt.
Polityka Open Access
Czasopismo wydawane jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Porta Aurea. Rocznik Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Gdańskiego jest periodykiem skupionym na problematyce sztuki i kultury makroregionu, jakim jest pobrzeże Morza Bałtyckiego.
Rzetelność w nauce stanowi jeden z jej jakościowych fundamentów. Autorzy publikacji w sposób przejrzysty, rzetelny i uczciwy prezentują rezultaty swojej pracy. Dowodem etycznej postawy Autora oraz najwyższych standardów redakcyjnych jest jawność informacji o podmiotach przyczyniających się do powstania publikacji (wkład merytoryczny, rzeczowy, finansowy etc.), co jest przejawem nie tylko dobrych obyczajów, ale także społecznej odpowiedzialności. Dlatego kategorycznie zwalczamy „ghostwriting” (brak informacji w nagłówku, bądź w podziękowaniach o nazwisku osoby, która uczestniczyła w powstaniu publikacji jako współautor) oraz „guest authorship” (współsygnowanie artykułu przez osobę, która nie uczestniczyła, bądź uczestniczyła nieznacząco w powstaniu tekstu). Wszelkie wykryte przypadki będą demaskowane, włącznie z powiadomieniem odpowiednich podmiotów (instytucji zatrudniające autorów, towarzystw naukowych i stowarzyszeń zawodowych). Autorzy zobowiązani są do złożenia oświadczenia o ich udziale w powstawaniu tekstu, z podaniem afiliacji i informacji o ewentualnym udziale innych autorów. Podstawowe zasady recenzowania publikacji w PORTA AUREA obejmują wszystkie teksty skierowane do druku. W celu zapoznania się z polityką redakcyjną w kwestiach etycznych zob. wyjaśnienie dotyczące tzw. „ghostwriting” oraz "guest authorship".
ISSN 1234-1533
Punkty MEiN: 40
Numer 22 (2023) ma 70 pkt.
Polityka Open Access
Czasopismo wydawane jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Czasopismo Porta Aurea powstaje z myślą o czytelnikach zainteresowanych historią sztuki i architektury, a tematycznie skupione jest na problematyce artystycznej szeroko rozumianego regionu basenu Morza Bałtyckiego. Sprofilowanie to nie ma charakteru wykluczającego, ale oznacza, że teksty poświęcone sztuce Gdańska, czy szerzej Trójmiasta, Pomorza, północnych Niemiec, krajów Bałtyckich i Skandynawii stanowią główny trzon każdego tomu.