Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Start
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Zespół redakcyjny
  • Rada naukowa
  • Więcej informacji
    • O czasopiśmie
    • Procedura recenzowania
    • Przesyłanie tekstów
    • Recenzenci
    • Kontakt
Szukaj
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • PL
  • EN
Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Nr 24 (2025)

Nr 24 (2025)

					Pokaż  Nr 24 (2025)
Opublikowane: 2025-12-18

Artykuły

  • Porta Argentariorum i scena ofiarna z udziałem Sewerów – próba odtworzenia schematu komunikacji obrazowej

    Dorota Sakowicz
    7-33
    • PDF
  • Epitafium Heilsbergów z katedry w Królewcu

    Aleksandra Jaśniewicz-Downes
    34-75
    • PDF
  • Giovanni Francesco de Rossi: wczesne rzymskie lata (1626–1650)

    Małgorzata Gonia
    76-98
    • PDF
  • Między Berlinem a Królewcem. Uwagi na marginesie historii rezydencji Prus Wschodnich na początku XVIII wieku

    Hubert Baumann
    99-122
    • PDF
  • Transformacja struktury miejskiej Kołobrzegu pod wpływem kolei. Problemy przestrzenne i plany integracji tkanki urbanistycznej

    Adrianna Brechelke-Wojtczak
    123-140
    • PDF
  • Modernistyczne tynki szlachetne w architekturze XX w.

    Weronika Stasińska
    141-152
    • PDF
  • Między neoromantycznym, narodowym a nordyckim. Motywy staronordyckie na przykładzie "Ofiary w przesilenie zimowe" (Midvinterblot) Carla Larssona

    Emiliana Konopka
    153-179
    • PDF (English)

Recenzje

  • Dariusz Kacprzak, "Kolekcja Doeringów", Szczecin: Willa Lentza 2024

    Milena Woźniak-Koch
    180-185
    • PDF

dodatkowe

ISSN 1234-1533
Punkty MEiN: 40

Numer 22 (2023) ma 70 pkt.

Polityka Open Access

Licencja Creative Commons
Czasopismo wydawane jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Słowa kluczowe

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Czasopismo Porta Aurea powstaje z myślą o czytelnikach zainteresowanych historią sztuki i architektury, a tematycznie skupione jest na problematyce artystycznej szeroko rozumianego regionu basenu Morza Bałtyckiego. Sprofilowanie to nie ma charakteru wykluczającego, ale oznacza, że teksty poświęcone sztuce Gdańska, czy szerzej Trójmiasta, Pomorza, północnych Niemiec, krajów Bałtyckich i Skandynawii stanowią główny trzon każdego tomu. 

Więcej informacji o systemie publikacji, Platformie i Obiegu OJS/PKP.