ISSN 1234-1533
Punkty MEiN: 40
Numer 22 (2023) ma 70 pkt.
Polityka Open Access
Czasopismo wydawane jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Redakcja zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian oraz odesłania autorom tekstów, w przypadku nieprzestrzegania poniższych ustaleń.
Artykuły należy dostarczać w wersji elektronicznej (np. wetransferem). Wszystkie elementy powinny być umieszczone w osobnych plikach:
Znormalizowana strona maszynopisu (wydruku komputerowego) mieści 1800 znaków ze spacjami. Wielkość tekstu i ilość ilustracji wymagają indywidualnego uzgodnienia z redakcją.
Należy stosować powszechnie przyjęte skróty, takie jak: r., w., m.in., itp., itd.
Stosować pełny zapis słowny dla: szesnastowieczny, lata pięćdziesiąte itp.
Liczebniki w zapisie cyfry arabskiej z kropką tylko w zapisie datowania: 1. połowa XIX w.,
Kursywę należy stosować dla powszechnie stosowanych zwrotów obcojęzycznych oraz w tytułach dzieł malarskich, filmowych, rzeźbiarskich, wystaw itp.
W cudzysłowach należy umieszczać cytaty a także nazwy: kin, teatrów, statków, wystaw artystycznych (z wyjątkiem tytułów wystaw, takich jak np. Romantyzm i romantyczność).
Numeracja przypisów PRZED kropką kończącą zdanie.
Przypisy, zarówno bibliograficzne jak i objaśniające, rozpoczynać należy dużą literą, a kończyć zawsze kropką. Rozdzielenie wielu pozycji w ramach jednego przypisu średnikiem.
Książki: autor (imię i nazwisko), po przecinku tytuł kursywą, jeśli wydawnictw zbiorowe to redaktor (zapis w języku książki czyli np.: ed., hrsg. lub red., a po nim imię i nazwisko w mianowniku), miejsce i rok wydania, cytowane strony lub ilustracje, np.: tomy lub części zapisane w języku oryginału (np. Bd. lub vol.)
Jan Wójcicki, Wolne Miasto Gdańsk, Warszawa 1976, s. 63.
Artykuły w pracach zbiorowych: autor (zapis j.w.), po przecinku tytuł kursywą, przecinek, w kwadratowym nawiasie litera w i dwukropek, tytuł publikacji kursywą, następnie redaktor, miejsce, data wydania i cytowane strony lub ilustracje, np.:
Michał Haisig, Gdańsk w monetach, medalach i pieczęciach, [w:] Gdańsk, jego dzieje i kultura, red. Franciszek Mamuszka, Warszawa 1969, s. 466.
Czasopisma: autor (zapis j.w.), po przecinku tytuł kursywą, po przecinku w cudzysłowie nazwa czasopisma, i rozdzielone przecinkami: numer rocznika, rok, numer tomu (jeśli różny od numeru rocznika), numer, cytowane strony lub ilustracje. tomy, zeszyty itp. zapisane w języku oryginału:
Tadeusz Tomasz Głuszko, Dziurawa granica, „30dni”, 2001, nr 7/8, s. 49.
Powtórzenia cytowanych dzieł: przy powtarzaniu cytowanego dzieła po nazwisku autora stawiamy przecinek, po nim kursywą pierwsze dwa znaczące słowa tytułu z trzykropkiem, po przecinku numer strony, np.:
Haisig, Gdańsk w monetach, s. 80.
Przy cytowaniu tego samego dzieła, co w poprzednim przypisie piszemy: Ibidem, s. 59.
Przy wymienianiu tego samego autora w jednym przypisie stosujemy zapis idem (dla mężczyzny) lub eadem (dla kobiety).
Przypisy źródłowe: nazwa archiwum lub biblioteki, nazwa zespołu archiwalnego, sygnatura jednostki archiwalnej, tytuł źródła, numer strony (karty), ewentualnie przy karcie recto (skrót r.) i verso (skrót v.).
Archiwum Państwowe w Gdańsku, Państwowy Urząd Policji Budowlanej w Gdańsku, sygn. akt 15/2759, Langgasse 57/58.
Do autora należy uzyskanie zgody na publikację materiału ilustracyjnego, „Porta Aurea”, podobnie jak inne polskie czasopisma naukowe, nie może pokrywać roszczeń z tytułu praw autorskich.
Treść polityki prywatności.
ISSN 1234-1533
Punkty MEiN: 40
Numer 22 (2023) ma 70 pkt.
Polityka Open Access
Czasopismo wydawane jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Czasopismo Porta Aurea powstaje z myślą o czytelnikach zainteresowanych historią sztuki i architektury, a tematycznie skupione jest na problematyce artystycznej szeroko rozumianego regionu basenu Morza Bałtyckiego. Sprofilowanie to nie ma charakteru wykluczającego, ale oznacza, że teksty poświęcone sztuce Gdańska, czy szerzej Trójmiasta, Pomorza, północnych Niemiec, krajów Bałtyckich i Skandynawii stanowią główny trzon każdego tomu.