Namysł nad osobistymi przekonaniami na temat dziecka jako wyzwanie dla filozofii edukacyjnej nauczyciela (FEN)

Autor

  • Ewa Lemańska-Lewandowska Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

DOI:

https://doi.org/10.26881/pwe.2017.38.09

Słowa kluczowe:

filozofia edukacyjna nauczyciela (FEN), dziecko, refleksja nauczyciela, osobiste przekonania nauczyciela

Abstrakt

The article presents the construct of the teacher’s educational philosophy in relation to thinking about the child and the student. The analysis of different ways regarding teacher’s thinking about his own decisions and actions towards the child reveals the sources and the ways of creating a personal educational philosophy. Individual beliefs about the students, nature of their development, their minds, their knowledge and learning processes can contribute to the continuous reflection and crystallization of TEP. In the following text the attention was also paid on possible teacher’s pedagogies that may arise from the mentioned reflection.

Downloads

Download data is not yet available.

Pobrania

Opublikowane

2017-05-24

Jak cytować

Lemańska-Lewandowska, E. (2017). Namysł nad osobistymi przekonaniami na temat dziecka jako wyzwanie dla filozofii edukacyjnej nauczyciela (FEN). Problemy Wczesnej Edukacji, 38(3), 116–123. https://doi.org/10.26881/pwe.2017.38.09