Segmentacja a etyka. O naruszaniu zasady złożoności i wielowymiarowości człowieka w reklamach kosmetyków
Słowa kluczowe:
reklama, komunikacja społeczna, językoznawstwo, etyka słowaAbstrakt
Reklama jest elementem strategii marketingowej, a zatem realizuje precyzyjnie określone cele i dociera do dokładnie zdefiniowanych odbiorców – uwzględnia więc założenia segmentacji rynku. Podczas komunikacji reklamowej dochodzi jednak do naruszania zasad z zakresu etyki słowa. Niniejszy artykuł zawiera analizę środków werbalnych i wizualnych, które są stosowane w reklamach kosmetyków deprecjonujących istotę ludzką.
Downloads
Bibliografia
Cegieła A., Słowa i ludzie. Wprowadzenie do etyki słowa, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2014.
Garbarski L., Zachowania nabywców, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1998.
Janiszewska K. i in., Wiedza o reklamie. Od pomysłu do efektu, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa–Bielsko-Biała 2009.
Ryłko-Kurpiewska A., Reklama jako sztuka powtórzeń, Novae Res, Gdynia 2016.
Spitzer L., Amerykańska reklama jako sztuka popularna, tłum. K. Biskupski [w:] Język i społeczeństwo, red. M. Głowiński, Czytelnik, Warszawa 1980.
Tokarski R., Manipulacja to zniewolenie. A cóż począć z „urodzonymi w niewoli”? [w:] Manipulacja w języku, red. P. Krzyżanowski, P. Nowak, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2004.
Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe
