Segmentacja a etyka. O naruszaniu zasady złożoności i wielowymiarowości człowieka w reklamach kosmetyków

Autor

  • Jerzy Widerski Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze

Słowa kluczowe:

reklama, komunikacja społeczna, językoznawstwo, etyka słowa

Abstrakt

Reklama jest elementem strategii marketingowej, a zatem realizuje precyzyjnie określone cele i dociera do dokładnie zdefiniowanych odbiorców – uwzględnia więc założenia segmentacji rynku. Podczas komunikacji reklamowej dochodzi jednak do naruszania zasad z zakresu etyki słowa. Niniejszy artykuł zawiera analizę środków werbalnych i wizualnych, które są stosowane w reklamach kosmetyków deprecjonujących istotę ludzką.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Cegieła A., Słowa i ludzie. Wprowadzenie do etyki słowa, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2014.

Garbarski L., Zachowania nabywców, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1998.

Janiszewska K. i in., Wiedza o reklamie. Od pomysłu do efektu, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa–Bielsko-Biała 2009.

Ryłko-Kurpiewska A., Reklama jako sztuka powtórzeń, Novae Res, Gdynia 2016.

Spitzer L., Amerykańska reklama jako sztuka popularna, tłum. K. Biskupski [w:] Język i społeczeństwo, red. M. Głowiński, Czytelnik, Warszawa 1980.

Tokarski R., Manipulacja to zniewolenie. A cóż począć z „urodzonymi w niewoli”? [w:] Manipulacja w języku, red. P. Krzyżanowski, P. Nowak, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2004.

Pobrania

Opublikowane

2016-10-10

Jak cytować

Widerski, J. (2016). Segmentacja a etyka. O naruszaniu zasady złożoności i wielowymiarowości człowieka w reklamach kosmetyków. Media Biznes Kultura, (1(1), 117–126. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/MBK/article/view/12926

Numer

Dział

Etyka w biznesie