Segmentation and ethics. The violation of the principles of complexity and multidimensionality of man in cosmetics advertising

Authors

  • Jerzy Widerski Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze

Keywords:

advertising, social communication, linguistics, ethics word

Abstract

Advertising is part of the marketing strategy and therefore pursues clearly defined goals and tries to well-defined recipients – includes so assumptions of market segmentation. During the advertising communication, however, it comes to violations of ethics of words. This article presents the analysis of verbal and visual, which are used in cosmetics ads degrading human being.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Cegieła A., Słowa i ludzie. Wprowadzenie do etyki słowa, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2014.

Garbarski L., Zachowania nabywców, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1998.

Janiszewska K. i in., Wiedza o reklamie. Od pomysłu do efektu, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa–Bielsko-Biała 2009.

Ryłko-Kurpiewska A., Reklama jako sztuka powtórzeń, Novae Res, Gdynia 2016.

Spitzer L., Amerykańska reklama jako sztuka popularna, tłum. K. Biskupski [w:] Język i społeczeństwo, red. M. Głowiński, Czytelnik, Warszawa 1980.

Tokarski R., Manipulacja to zniewolenie. A cóż począć z „urodzonymi w niewoli”? [w:] Manipulacja w języku, red. P. Krzyżanowski, P. Nowak, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2004.

Published

2016-10-10

How to Cite

Widerski, J. (2016). Segmentation and ethics. The violation of the principles of complexity and multidimensionality of man in cosmetics advertising. Media Business Culture, (1(1), 117–126. Retrieved from https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/MBK/article/view/12926

Issue

Section

Etyka w biznesie