Udostępnianie wiadomości w okresie COVID-19

Autor

  • Bartłomiej Łódzki Uniwersytet Wrocławski

Słowa kluczowe:

udostępnianie wiadomości, COVID-19, globalne stacje telewizyjne, media społecznościowe, Facebook

Abstrakt

Celem badania jest empiryczna weryfikacja tematów związanych z COVID-19, które były najczęściej udostępniane na Facebooku przez wielokulturowych odbiorców. Autor zebrał artykuły opublikowane w okresie od 1 stycznia do 30 kwietnia 2020 roku na stronach internetowych CNN International (USA), BBC World (Wielka Brytania), Deutsche Welle (Niemcy), RT (Rosja), France24 (Francja), EuroNews (Francja/Europa), Al-Jazeera (Katar) i dane dotyczące ich udostępniania pochodzące z platformy BuzzSumo. Badanie to łączy różne metody, w tym analizę treści opartą na podejściach ilościowym i jakościowym, modelowanie termatyczne oraz NLP (przetwarzanie języka naturalnego). Pomimo globalnego zagrożenia publiczność mediów zwracała uwagę na zróżnicowane tematy. Odnotowano także znaczące różnice w sposobie przekazywania wiadomości.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Ene L., Translations A.A. M., Schmidt S., Polo M., Press S., Hindhaugh A., TV News Channels in Europe: Offer, Establishment and Ownership 2018, http://www.obs.coe.int (02.03.2021).

Groot Kormelink T., Klein Gunnewiek A., From „Far Away”to „Shock”to „Fatigue”to „Back to Normal”: How Young People Experienced News During the First Wave of the COVID-19 Pandemic, https://doi.org/10.1080/1461670X.2021.1932560, 2021, (5.10.2021).

Hanna R., Rohm A., Crittenden V.L., We’re all connected: The power of the social media ecosystem, „Business Horizons” 2021, Vol. 54 Issue 3, p. 265–273, DOI: 10.1016/j.bushor.2011.01.007, www.elsevier.com/locate/bushor.

Harambam J., Helberger N., Hoboken J. van, Democratizing algorithmic news recommenders: how to materialize voice in a technologically saturated media ecosystem, „Philosophical Transactions of the Royal Society A: Mathematical, Physical and Engineering Sciences” 2018, Vol. 376 Issue 2133, DOI: 10.1098/rsta.2018.0088, http://dx.doi.org/10.1098/rsta.2018.0088.

Kantar, COVID-19 Monitor Wave 1 results for Poland and the key markets around the world 2020, https://radiotrack.pl/wp-content/uploads/2020/04/Kantar_COVID-19_Monitor_Full_Report_POLAND_Wave.pdf.

Kleis Nielsen R., Fletcher R., Newman N., Navigating the „Infodemic”: How People in Six Countries Access and Rate News and Information about Coronavirus, 2020. https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/infodemic-how-people-six-countries-access-and-rate-newsand-information-about-coronavirus.

Krippendorff K., Content Analysis An Introduction to Its Methodology, SAGE Publications Inc. 2018.

Kümpel A.S., Karnowski V., Keyling T., News Sharing in Social Media: A Review of Current Research on News Sharing Users, Content, and Networks, „Social Media + Society” 2015, Vol. 1 Issue, DOI: 10.1177/2056305115610141, http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/2056305115610141.

Maloney E.K., Bleakley A., Young D.G., Silk K.J., John P. Crowley & Jennifer L. Lambe: Television News Media Consumption and Misperceptions about COVID-19 among US Populations at High Risk for Severe Health Outcomes Early in the Pandemic, “Health Communication” 2022, DOI: 10.1080/10410236.2021.2023381

Martin F., Dwyer T., Sharing News Online, Cham 2019.

Mora-Rodríguez A., Molero-Lopez I., Seguimiento informativo y percepción del riesgo ante la Covid-19 en España, „Comunicar” Vol. 29 Issue 66, DOI: 10.3916/C66-2021-06, www.revistacomunicar.com%7Cwww.comunicarjournal.com.

Neuendorf K.A., The Content Analysis Guidebook 2001, Sage, London 2001

Shaw F., Burgess J., Crawford K., Bruns A., Sharing news, making sense, saying thanks: patterns of talk on twitter during the Queensland floods, „Australian Journal of Communication” 2013, Vol. 40 Issue 1.

Smiciklas M., Infographics Using Pictures to Communicate and Connect with Your Audiences, Indianapolis 2012.

Statista Research Department, Number of monthly active Facebook users worldwide as of 2nd quarter [na:] „Statista.com”, https://www.statista.com/statistics/264810/number-of-monthly-active-facebook-users-worldwide/ (7.10.2021)

Wong A., Kee A., Yazdanifard R., The Review of Content Marketing as a New Trend in Marketing Practices, „International Journal of Management, Accounting and Economics” 2015, Vol 2, Issue 9.

Wordstat 9. Text Analysis Software, Montreal 2021.

Opublikowane

2022-06-30

Jak cytować

Łódzki , B. . (2022). Udostępnianie wiadomości w okresie COVID-19. Media Biznes Kultura, (1(12), 81–95. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/MBK/article/view/7100

Numer

Dział

Artykuły