Narracje stosowane w reklamach w kontekście silver marketingu

Autor

  • Kinga Cybulska Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

Słowa kluczowe:

reklama, marketing, komunikacja, narracje, seniorzy

Abstrakt

W obliczu starzejącego się społeczeństwa coraz większa liczba kampanii reklamowych jest skierowana do osób z grupy wiekowej 50+. Autorka artykułu podjęła poszukiwania odpowiedzi na pytanie, kim są osoby z tej grupy wiekowej, a także jakimi typami narracji operują nadawcy komunikatów skierowanych do tej grupy osób. Została również opracowana i zaprezentowana autorska klasyfikacja narracji tego typu komunikacji.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Książki

Kołodziej J.H., Analiza narracyjna. Przygotowanie projektu badań [w:] Metody badań medioznawczych i ich zastosowanie, red. A. Szymańska, M. Lisowska-Magdziarz, A. Hess, Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2018.

Lewiński P.H., Retoryka reklamy, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2008.

Źródła internetowe

Atena Research & Consulting, Communication Unlimited, Pieniądze, seks i władza – co napędza osoby po 50.?, https://powergeneration.pl/PDF/PowerGeneration_Demo.pdf (dostęp: 23.10.2022).

Centrum Badania Opinii Społecznej, Komunikat z badań nr 163/2016, Sposoby spędzania czasu przez seniorów, Warszawa 2016, https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2016/K_163_16. PDF (dostęp: 1.12.2022).

DojrzałaKobieta.pl, Helena Norowicz w nowej kampanii Bohoboco, https://dojrzalakobieta.pl/ helena-norowicz-w-nowej-kampanii-bohoboco/ (dostęp 29.10.2022).

Ernst M. i in., Loneliness Before and During the COVID-19 Pandemic: A Systematic Review With Meta-Analysis, https://www.apa.org/pubs/journals/releases/amp-amp0001005.pdf (dostęp: 31.10.2022).

Laudańska A., Czym jest silver marketing i jak wdrożyć go w swojej strategii, https://pl.linkedin.com/pulse/czym-jest-silver-marketing-i-jak-wdro%C5%BCy%C4%87-go-do-swojej- -lauda%C5%84ska (dostęp: 23.10.2022).

Les Mejores, Dove ProAge, https://www.losmejores.pl/portfolio/dove-proage/, (dostęp: 29.10.2022).

Obecni.Interia.pl, Rośnie odsetek samobójstw wśród seniorów – przyczyny i sygnały alarmowe, https://obecni.interia.pl/news-rosnie-odsetek-samobojstw-seniorow-przyczyny-i-sygnaly-alarm,nId,5936096 (dostęp: 31.10.2022).

Scholes R., Language, Narrative, and Anti-Narrative, „Critical Inquiry” 1980, nr 7(1), s. 204–212, https://www.journals.uchicago.edu/doi/10.1086/448096 (dostęp: 1.12.2022).

Sobczak B., „To jest wojna!” Medialne narracje o protestach kobiet, „Res Rethorica” 2022, nr 9(1), https://resrhetorica.com/index.php/RR/article/view/579/336 (dostęp: 1.12.2022).

Spoty reklamowe

Acti Vita-Miner Senior D3, https://www.youtube.com/watch?v=fvqJ7b2bm08 (dostęp: 30.10.2022).

Allegro, Album. Reklama świąteczna 2019, https://www.youtube.com/watch?v=Y9fbuthx2JY (dostęp: 31.10.2022).

Allegro, Pokój, https://www.youtube.com/watch?v=nGHxGPBd9Xk (dostęp: 31.10.2022).

Biżuteria Yes, Jestem kobietą, https://www.youtube.com/watch?v=—T8-Jw52Q (dostęp: 31.10.2022).

Edeka, Weihnachtsclip, https://www.youtube.com/watch?v=V6-0kYhqoRo (dostęp: 31.10.2022).

Fundacja Biedronki, Spot Fundacji Biedronki – „Cichy świadek”, https://www.youtube.com/ watch?v=CpFplXI9m30 (dostęp: 31.10.2022).

Lidl Polska, Lidl wspiera seniorów!, https://www.youtube.com/watch?v=G1293S49bMs (dostęp: 31.10.2022).

My Switzerland, No Drama, https://www.youtube.com/watch?v=wXcBGfXXL4w (dostęp: 30.10.2022).

Nest Bank, Konto Nest Rodzinne Oszczędności, https://www.youtube.com/watch?v=742u- -zLhUDA (dostęp: 31.10.2022).

Zalando, Już niedługo znowu się przytulimy, https://www.youtube.com/watch?v=iJWn0__fcEw (dostęp: 31.10.2022).

Pobrania

Opublikowane

2022-12-21

Jak cytować

Cybulska, K. (2022). Narracje stosowane w reklamach w kontekście silver marketingu. Media Biznes Kultura, (2(13), 107–120. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/MBK/article/view/7970

Numer

Dział

Artykuły