Advertising narratives related to the silver marketing
Keywords:
advertising, marketing, communication, narrations, seniorsAbstract
In the face of an aging society, more and more advertising campaigns are aimed at people in the 50+ age group. The article searches for an answer to the question of who the people of this age group are, and in what types of narratives the senders of messages addressed to this group of people use. An author’s classification of the narrative of this type of communication has also been developed and presented.
Downloads
References
Książki
Kołodziej J.H., Analiza narracyjna. Przygotowanie projektu badań [w:] Metody badań medioznawczych i ich zastosowanie, red. A. Szymańska, M. Lisowska-Magdziarz, A. Hess, Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2018.
Lewiński P.H., Retoryka reklamy, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2008.
Źródła internetowe
Atena Research & Consulting, Communication Unlimited, Pieniądze, seks i władza – co napędza osoby po 50.?, https://powergeneration.pl/PDF/PowerGeneration_Demo.pdf (dostęp: 23.10.2022).
Centrum Badania Opinii Społecznej, Komunikat z badań nr 163/2016, Sposoby spędzania czasu przez seniorów, Warszawa 2016, https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2016/K_163_16. PDF (dostęp: 1.12.2022).
DojrzałaKobieta.pl, Helena Norowicz w nowej kampanii Bohoboco, https://dojrzalakobieta.pl/ helena-norowicz-w-nowej-kampanii-bohoboco/ (dostęp 29.10.2022).
Ernst M. i in., Loneliness Before and During the COVID-19 Pandemic: A Systematic Review With Meta-Analysis, https://www.apa.org/pubs/journals/releases/amp-amp0001005.pdf (dostęp: 31.10.2022).
Laudańska A., Czym jest silver marketing i jak wdrożyć go w swojej strategii, https://pl.linkedin.com/pulse/czym-jest-silver-marketing-i-jak-wdro%C5%BCy%C4%87-go-do-swojej- -lauda%C5%84ska (dostęp: 23.10.2022).
Les Mejores, Dove ProAge, https://www.losmejores.pl/portfolio/dove-proage/, (dostęp: 29.10.2022).
Obecni.Interia.pl, Rośnie odsetek samobójstw wśród seniorów – przyczyny i sygnały alarmowe, https://obecni.interia.pl/news-rosnie-odsetek-samobojstw-seniorow-przyczyny-i-sygnaly-alarm,nId,5936096 (dostęp: 31.10.2022).
Scholes R., Language, Narrative, and Anti-Narrative, „Critical Inquiry” 1980, nr 7(1), s. 204–212, https://www.journals.uchicago.edu/doi/10.1086/448096 (dostęp: 1.12.2022).
Sobczak B., „To jest wojna!” Medialne narracje o protestach kobiet, „Res Rethorica” 2022, nr 9(1), https://resrhetorica.com/index.php/RR/article/view/579/336 (dostęp: 1.12.2022).
Spoty reklamowe
Acti Vita-Miner Senior D3, https://www.youtube.com/watch?v=fvqJ7b2bm08 (dostęp: 30.10.2022).
Allegro, Album. Reklama świąteczna 2019, https://www.youtube.com/watch?v=Y9fbuthx2JY (dostęp: 31.10.2022).
Allegro, Pokój, https://www.youtube.com/watch?v=nGHxGPBd9Xk (dostęp: 31.10.2022).
Biżuteria Yes, Jestem kobietą, https://www.youtube.com/watch?v=—T8-Jw52Q (dostęp: 31.10.2022).
Edeka, Weihnachtsclip, https://www.youtube.com/watch?v=V6-0kYhqoRo (dostęp: 31.10.2022).
Fundacja Biedronki, Spot Fundacji Biedronki – „Cichy świadek”, https://www.youtube.com/ watch?v=CpFplXI9m30 (dostęp: 31.10.2022).
Lidl Polska, Lidl wspiera seniorów!, https://www.youtube.com/watch?v=G1293S49bMs (dostęp: 31.10.2022).
My Switzerland, No Drama, https://www.youtube.com/watch?v=wXcBGfXXL4w (dostęp: 30.10.2022).
Nest Bank, Konto Nest Rodzinne Oszczędności, https://www.youtube.com/watch?v=742u- -zLhUDA (dostęp: 31.10.2022).
Zalando, Już niedługo znowu się przytulimy, https://www.youtube.com/watch?v=iJWn0__fcEw (dostęp: 31.10.2022).