Promocja Polski i kultury polskiej za granicą w programie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Autor

  • Anna Lusińska Uniwersytet Gdański
  • Anna Kalinowska-Żeleźnik Uniwersytet Gdański

Słowa kluczowe:

promocja, kultura, promocja kultury polskiej, międzynarodowa promocja kultury polskiej

Abstrakt

Promocja Polski poprzez kulturę stanowi ważny element służący rozwojowi społecznemu oraz ekonomicznemu kraju, budowaniu jego wizerunku poza jej granicami, a zwłaszcza solidnej marki „Polska”. Rządowe działania w tym zakresie opierają się, przede wszystkim, na ministerialnych programach. Jednym z nich jest cykliczny program Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego wspierający promocję Polski za granicą poprzez kulturę.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Albin K., Reklama. Przekaz, odbiór, interpretacja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Wrocław 2000.

Beliczyński J., Zarządzanie reklamą, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków 2004.

Budzyński W., Reklama. Techniki skutecznej perswazji, Poltext, Warszawa 2001.

Dziwisz D., Trzeci filar polityki zagranicznej – promocja kultury, http://www.psz.pl/117-polityka/dominika-dziwisz-trzeci-filar-polityki-zagranicznej-promocja-kultury (dostęp: 7.02.2017).

Florek M., Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2006.

Girard V., Marketing terytorialny i planowanie strategiczne [w:] Marketing terytorialny – strategiczne wyzwania dla miast i regionów, red. T. Domański, Centrum Badań i Studiów Francuskich. Instytut Studiów Międzynarodowych. Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997.

Glińska E., Florek M., Kowalewska A., Wizerunek miasta. Od koncepcji do wdrożenia, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009.

Grzegorczyk A., Reklama, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.

Herder J. G., Przedmowa [w:] Myśli o filozofii dziejów, t. 1 i 2, PWN, Warszawa 1962.

Hingston P., Wielka księga marketingu, Signum–Instytut Przemysłowo-Handlowy im. Mirosława Dzielskiego. Fundacja Krakowskiego Towarzystwa Przemysłowego, Kraków 1992.

http://encyklopedia.pwn.pl/haslo/kultura;3928887.html (dostęp: 5.02.2017).

http://www.lima.msz.gov.pl/pl/wspolpraca_dwustronna/kultura_polska (dostęp: 5.02.2017).

http://mkidn.gov.pl/media/po2015/dokumenty/20141022Wydarzenia_artystyczne-priorytet_5-Promocja_kultury_polskiej_za_granica-2.pdf (dostęp: 7.02.2017).

http://mkidn.gov.pl/pages/strona-glowna/finanse/programy-ministra/programy-mkidn-2015/wydarzenia-artystyczne/promocja-kultury-polskiej-za-granica.php (dostęp: 08.02.2017).

http://www.kongreskultury.pl/library/File/RaportPromocja/promocja_kult_streszczenie.pdf (dostęp: 16.03.2017).

Knaflewska J., Kot W., Księga kultury polskiej: kultura i nauka, literatura: ilustrowana encyklopedia tematyczna, Publicat, Poznań 2007.

Korus J., Jak dobrze sprzedać Polskę?, http://biznes.newsweek.pl/msz-przyjal-wlasnie-zasady-promowania-naszego-kraju-za-granica-zasady-promowania-marki-polska-na-newsweek-pl,artykuly,274202,1.html (dostęp: 5.02.2017).

Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa 1999.

Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.

Laboratorium Badań Społecznych, Raport końcowy z badania opinii na temat „Określenie wizerunku, który Polska powinna promować za granicą”, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Warszawa 2013.

Lusińska A., Miejsce reklamy w kampaniach społecznych promujących Polskę [w:] Reklama społeczna między społecznymi problemami a innowacjami, red. A. Kołodziej-Durnaś, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Humanistycznego US Minerwa, Szczecin 2015.

Mitchell J.M., International cultural relations, Allen and Unwin, London 1986.

Nowak J.F., Potkański T., Upowszechnianie zarządzania marketingowego w polskich samorządach terytorialnych [w:] Marketing terytorialny: studia przypadków, red. M. Florek, K. Janiszewska, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2008.

Sarzyńska-Putowska J., Komunikacja wizualna. Wybrane zagadnienia, Fundacja im. Joanny Sarzyńskiej-Putowskiej przy Katedrze Komunikacji Wizualnej Wydziału Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki, Kraków 2000.

Smoczyński W., Nasz wizerunek za granicą. Polska: kraj bez twarzy, http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/295379,1,nasz-wizerunek-za-granica.read (dostęp: 5.02.2017).

Szromnik A., Marketing terytorialny, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007.

Zdrojewski B., Program Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Promocja kultury polskiej za granicą”, http://www.mkidn.gov.pl/media/po2008/regulaminy/zagranica-regulamin.pdf (dostęp: 08.02.2017).

Pobrania

Opublikowane

2017-06-05

Jak cytować

Lusińska, A., & Kalinowska-Żeleźnik, A. (2017). Promocja Polski i kultury polskiej za granicą w programie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Media Biznes Kultura, (1(2), 77–91. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/MBK/article/view/8725

Numer

Dział

Komunikacja w Przestrzeni Publicznej