The image of the university: what are they thinking and what are the students writing on online forums

Authors

  • Jerzy Widerski Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa in Jelenia Góra

Keywords:

image, public relations, academy, university, Internet forums

Abstract

Academy’s image is a mental construct because it is created in the mind. Aiming to examine the image of an academy student’s and candidates posts from popular Internet forums were analyzed. As a consequence of that review, an image determinants catalogue was mapped out and these determinants were analyzed.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bakalarski K., Public relations a kształtowanie wizerunku menedżera, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2004.

Bartmiński J., Językowy obraz świata, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2006.

Fiske J., Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, tłum. A. Gierczak, Astrum, Wrocław 2003.

Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, tłum. O. i W. Kubińscy, M. Kacmajor, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.

Grzegorczykowa R., Wprowadzenie do semantyki językoznawczej, PWN, Warszawa 1990.

Lakoff G., Johnson M., Metafory w naszym życiu, tłum. i wstęp T.P. Krzeszowski, PIW, Warszawa 1988.

Wojcik K., Public relations od A do Z, Placet, Warszawa 1997.

Fora internetowe

www.wizaz.pl

www.uczelnie.info.pl

www.forum.studia.net

www.goldenline.pl

www.forum.biolog.pl

www.money.pl

www.gazeta.pl

www.biotechnolog.pl

Downloads

Published

2017-11-27

How to Cite

Widerski, J. (2017). The image of the university: what are they thinking and what are the students writing on online forums. Media Business Culture, (2(3), 93–102. Retrieved from https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/MBK/article/view/8695

Issue

Section

Communication in the Space of New Media