The image of the university: what are they thinking and what are the students writing on online forums
Keywords:
image, public relations, academy, university, Internet forumsAbstract
Academy’s image is a mental construct because it is created in the mind. Aiming to examine the image of an academy student’s and candidates posts from popular Internet forums were analyzed. As a consequence of that review, an image determinants catalogue was mapped out and these determinants were analyzed.
Downloads
References
Bakalarski K., Public relations a kształtowanie wizerunku menedżera, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2004.
Bartmiński J., Językowy obraz świata, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2006.
Fiske J., Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, tłum. A. Gierczak, Astrum, Wrocław 2003.
Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, tłum. O. i W. Kubińscy, M. Kacmajor, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
Grzegorczykowa R., Wprowadzenie do semantyki językoznawczej, PWN, Warszawa 1990.
Lakoff G., Johnson M., Metafory w naszym życiu, tłum. i wstęp T.P. Krzeszowski, PIW, Warszawa 1988.
Wojcik K., Public relations od A do Z, Placet, Warszawa 1997.
Fora internetowe
www.wizaz.pl
www.uczelnie.info.pl
www.forum.studia.net
www.goldenline.pl
www.forum.biolog.pl
www.money.pl
www.gazeta.pl
www.biotechnolog.pl