Jak miasto mówi do młodych ludzi? – komunikacja Miasta Kielce z uczniami szkół ponadpodstawowych w obszarze promocji wybranych wydarzeń kulturalnych, rozrywkowych i sportowych. Próba analizy zjawiska
Słowa kluczowe:
komunikacja lokalna, promocja, marketing, media społecznościowe, internetAbstrakt
Komunikacja miasta z różnymi grupami społecznymi, w dobie swobodnego dostępu do internetu, z jednej strony daje niemal nieskończone możliwości doboru kanałów dystrybucji treści i narzędzi w nich wykorzystywanych, z drugiej strony rodzi ogromne wyzwanie co do wyboru tych właściwych, adekwatnych do oczekiwań odbiorcy. W artykule skupiono się na komunikacji miasta Kielce z młodzieżą szkół średnich. Autorka przeanalizowała, w jaki sposób miasto dociera do młodych z ofertą kulturalną, edukacyjną, rozrywkową, sportową etc. Ponadto sprawdziła, jakich kanałów używa i czy w komunikatach mówi „językiem młodych ludzi”? Druga część referatu to wyniki przeprowadzonego badania ankietowego uczniów kieleckich szkół ponadpodstawowych, dotyczącego narzędzi i kanałów, jakimi komunikuje się młodzież. Celem artykułu jest wskazanie oczekiwań młodzieży dotyczących skutecznej komunikacji prowadzonej z ich grupą społeczną oraz odpowiedź na pytanie, czy internet w każdym obszarze wygrywa z komunikowaniem pozainternetowym.
Downloads
Bibliografia
Badzińska E., Media interaktywne warunkiem skutecznej komunikacji społecznej, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy” 2013, nr 35, s. 24–40.
Dobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999.
Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Kraków 1999.
Goban-Klas T., Nadchodzące społeczeństwo medialne, „Chowanna 2” 2007, s. 37–51 Grzenia J., Komunikacja językowa w internecie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
Guzowski R., Internet źródłem zmian paradygmatu komunikacji międzyludzkiej [w:] Komunikowanie się ludzi młodych we współczesnym świecie, red. K. Walotek-Sciańska, M. Szyszka, Wyższa Szkoła Administracji, Bielsko-Biała 2014.
Jakubik A., Zespół uzależnienia od Internetu, „Studia Psychologica” 2002, nr 3, s. 133–142. Kielce. Miasto, w którym chce się żyć. Startuje nowa Strategia promocji Miasta Kielce 2030+, 2022, https://www.kielce.eu/pl/aktualnosci/miasto-w-ktorym-chce-sie-zyc-startuje-nowa-strategia-promocji-miasta-kielce-2030.html (dostęp: 20.09.2022).
Koszembar-Wiklik M., Media społecznościowe w strategii public relations miast, „Zeszyty Naukowe SGGW Polityki Europejskie, Finanse i Marketing” 2013, nr 10(59), s. 361–370.
Maj B., Znaczenie komunikacji interface to interface dla współczesnej młodzieży [w:] Komunikacja a zmiana społeczna, red. J. Kędzior, B. Krawiec, M. Biedroń, A. Mitręga, Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2018.
Raszkowski A., Strategia promocji miasta na przykładzie Szklarskiej Poręby, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2011, nr 179, s. 173–174.
Sikorski Sz., Turn Your Public On. Jak projektować angażującą komunikację: public relations, branding, social media, Publicon, Wrocław 2019.
Skowronek B., Mediolingwistyka. Wprowadzenie, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2013.
Stępowski R. Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym, z praktyki polskich samorządów, Wydawnictwo Roster, Rawa Mazowiecka 2017.
Tsetsura K., Strategic Public Relations in Era of Technology [w:] Public relations: społeczne wyzwania & English supplement: Public relations across borders: texts for teaching, red. J. Olędzki, Oficyna Wydawnicza Aspra-JR, Warszawa 2011.
Tworzydło D., Public relations. Praktyka komunikowania 3.0, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2023.