Gesichter des Deutschen in Lehr - und Lernmaterialien für Deutsch als Fremdsprache

Autor

  • Sebastian Chudak Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Marta Woźnicka Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Słowa kluczowe:

języki pluricentryczne, odmiany języka, język niemiecki jako obcy, podręczniki

Abstrakt

Oblicza języka niemieckiego w materiałach do nauczania i uczenia się języka niemieckiego jako obcego

Niezwykle istotne w procesie nauczania i uczenia się języka niemieckiego jest odpowiednie przygotowanie do rzeczywistych sytuacji językowych i tym samym uwrażliwienie na jego możliwe odmiany narodowe. Chociaż język niemiecki był zawsze językiem pluricentrycznym oraz mimo zintensyfikowanych badań językoznawczych na temat jego plurizentryzmu, a także licznych postulatów uwzględnienia tego faktu m.in. w dydaktyce czy translacji, jego różne odmiany nadal nie są traktowane równorzędnie. Głównym celem niniejszego artykułu jest refleksja na temat, w jakim stopniu w podręcznikach do nauki języka niemieckiego, w tym także tych powstałych w Polsce i skierowanych do polskiego odbiorcy, uwzględnione zostały jego narodowe odmiany.

Downloads

Download data is not yet available.

Opublikowane

2016-09-20

Jak cytować

Chudak, S., & Woźnicka, M. (2016). Gesichter des Deutschen in Lehr - und Lernmaterialien für Deutsch als Fremdsprache. Studia Germanica Gedanensia, (35), 196–212. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/SGG/article/view/1375