Bildende Kunst und Imagination in Günter Grass’ „Beim Häuten der Zwiebel“

Autor

  • Viktoria Krason Günter Grass-Haus. Forum für Literatur und Bildende Kunst

Słowa kluczowe:

sztuka, obraz, imaginacja, pamięć, intermedialność

Abstrakt

Sztuka i imaginacja w książce Güntera Grassa „Przy obieraniu cebuli”

Artykuł zajmuje się relacjami pomiędzy literaturą a sztuką piękną prezentowanymi w autobiograficznym dziele Güntera Grassa „Przy obieraniu cebuli” w aspektach fabuły, stylu oraz graficznego projektu książki. Główną tezę eseju stanowi twierdzenie, że narrator postuluje podstawowe pokrewieństwo między dyscyplinami artystycznymi, snując refleksje nad pojęciem imaginacji. Ten związek potwierdza sposób, w jaki historia została opowiedziana i zilustrowana, ponieważ intermedialność należy do najwybitniejszych cech tej prezentacji.

Downloads

Download data is not yet available.

Opublikowane

2013-04-03

Jak cytować

Krason, V. (2013). Bildende Kunst und Imagination in Günter Grass’ „Beim Häuten der Zwiebel“. Studia Germanica Gedanensia, (28), 85–96. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/SGG/article/view/1553