Marketing elektroniczny biblioteki

Autor

Słowa kluczowe:

marketing elektroniczny, zarządzanie biblioteką, media elektroniczne

Abstrakt

W artykule przedstawiono definicje, typologię i najważniejszą terminologię dotyczącą marketingu elektronicznego jak i jego zastosowanie w bibliotekach. Teoria uzupełniona została wynikami badań statystycznych dotyczących wykorzystania mediów elektronicznych w działaniach marketingowych w ostatnich latach zarówno w Polsce, jak i na świecie.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

ANDRZEJEWSKI Piotr, KOT Wiesław. Medialne public relations. Poznań: Wydawnictwo Forum Naukowe, 2006. ISBN 83-88544-34-9.

BICKERTON Pauline, BICKERTON Matthew, PARDESI Upkar. Marketing w Internecie. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2006. ISBN83-89574-95-0.

BLACK Sam. Public relations. Kraków: Oficyna Ekonomiczna, 2006. ISBN 83-89355-00-0.

BRADY Regina, FORREST Edward, MIZERSKI Richard. Marketing w Internecie. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2002. ISBN 83-208-1370-0.

BRUDŁO Piotr. Zastosowanie technologii internetowych w biznesowym segmencie rynku. Zeszyt Naukowy Wyższej Szkoły Zarządzania w Gdańsku. 2004, nr 1, s. 37-45. ISSN 1732-2510.

DETIENNE Kristen Bell. Komunikacja elektroniczna. Warszawa: Wolters Kluwer, 2009. ISBN 978-83-7601-519-4.

FRĄCKIEWICZ Ewa. Marketing internetowy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006. ISBN 83-01-14634-6.

KANIEWSKA-SĘBA Aleksandra, LESZCZYŃSKI Grzegorz, PILARCZYK Bogna. Badania marketingowe na rynku business-to-business. Kraków: Oficyna Ekonomiczna, 2006. ISBN 83-74-84-015-3.

KAZNOWSKI Dominik. Nowy marketing w Internecie. Warszawa: Difin, 2007. ISBN 978-83-7251-816-3.

KRAKOWSKA Monika. Nowe formy transferu wiedzy w wirtualnej rzeczywistości. Inicjatywy edukacyjne w Second Life. In Zarządzanie informacją w nauce. Katowice: Polskie Towarzystwo Informacji Naukowej, 2010, s. 231-238. ISBN 978-83-904561-9-5.

LAERMER Richard, PRICHINELLO Michael. Public relations. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004. ISBN 83-89120-81-X.

LEVINE Michael. Partyzanckie public relations w Internecie. Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet, 2003. ISBN 83-85428-79-8.

PANKIEWICZ Konrad (red.). E-marketing w akcji. Gliwice: Wydawnictwo Helion, 2008. ISBN 978-83-246-2053-1.

PĘDICH Marcin. Rola serwisu www biblioteki publicznej w świetle badań na Podlasiu. In WOJCIECHOWSKA Maja (red.). Współpraca bibliotek na szczeblu regionalnym, krajowym, międzynarodowym. Gdańsk: Wydawnictwo Ateneum – Szkoły Wyższej, 2011, s. 173-180. ISBN 978-83-61079-14-9.

SARGEANT Adrian. Marketing organizacji non profit. Kraków: Oficyna Ekonomiczna, 2004. ISBN 83-89355-24-8.

SZPUNAR Magdalena. Internet jako skuteczne narzędzie PR. In TWORZYDŁO Dariusz, SOLIŃSKI Tomasz (red.). Pracownicy i media w procesie komunikacji. Rzeszów: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania, 2007, s. 125-135. ISBN 978-83-60583-09-8.

SZYMONIUK Barbara (red.). Komunikacja marketingowa: instrumenty i metody. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2006. ISBN 83-208-1630-0.

WNP.PL [Dokument elektroniczny]. Tryb dostępu: http://it.wnp.pl/liczbagospodarstw-domowych-z-dostepem-do-internetu-wzrosla-do-59-wpolsce,96225_1_0_0.html. Stan z dnia 15.01.2011.

Wprost24 [Dokument elektroniczny]. 2011, nr 4. Tryb dostępu: http://www.wprost.pl/ar/178448/Spada-liczba-internautow-w-Polsce/. Stan z dnia 15.01.2011.

Opublikowane

2010-07-20

Jak cytować

Wojciechowska, M. (2010). Marketing elektroniczny biblioteki. Zarządzanie Biblioteką, (1(2), 43–55. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/ZB/article/view/1754

Numer

Dział

Badania i wizje