Instrumenty promocji książek stosowane przez trójmiejskie wydawnictwa – wyniki badania
Słowa kluczowe:
promocja książki, marketing, reklama, rynek książki, trójmiejskie wydawnictwaAbstrakt
W artykule zaprezentowano instrumenty promocji, które wykorzystywane są przez trójmiejskie wydawnictwa w ich działalności marketingowej. Jak pokazała analiza materiałów promocyjnych, wydawnictwa rezygnują z tradycyjnej reklamy książki na rzecz komunikacji elektronicznej, która uważana jest za skuteczniejszą i tańszą, a ponadto ma zwykle większy zasięg.
Downloads
Bibliografia
KOTLER Philip, KELLER Kevin Lane. Marketing. Poznań: Rebis, 2020. ISBN 978-83-8188-117-3.
O wydawnictwie. In słowo/obraz terytoria [Dokument elektroniczny]. Tryb dostępu: https:// terytoria.com.pl/content/6-o-wydawnictwie. Stan z dnia 09.09.2020.
Promocja. In Encyklopedia zarządzania [Dokument elektroniczny]. Tryb dostępu: https://mfiles.pl/pl/index.php/Promocja. Stan z dnia 10.12.2020.
WOJCIECHOWSKA Maja (red.). Marketing biblioteczny: rozważania, dyskusje, konteksty. Gdańsk: Wydawnictwo Ateneum – Szkoły Wyższej, 2007. ISBN 978-83-61079-002.
WOJCIECHOWSKA Maja. Marketing szeptany – instrument propagandy współczesnych bibliotek? In KUŹMINA Dariusz (red.). Bibliologia polityczna. Warszawa: Wydawnictwo SBP, 2011, s. 398-405. ISBN 978-83-61464-88-4.
WOJCIECHOWSKA Maja. Merchandising – wizualna promocja biblioteki. Wprowadzenie do problematyki. Zarządzanie Biblioteką. 2011, nr 1, s. 63-85. ISSN 2081-1004.
WOJCIECHOWSKA Maja. The readership indicators in Poland and programs promoting the reading. QQML Journal. 2016, vol. 5, s. 39-48. ISSN 2241-1925.
WOJCIECHOWSKA Maja. Współczesne formy reklamy książki. Zarządzanie Biblioteką. 2009, nr 1, s. 97-110. ISSN 2081-1004.