Możliwości nowych technologii w edukacji. Przegląd aplikacji interaktywnych o potencjale rozwojowym

Autor

  • Małgorzata Cackowska Uniwersytet Gdański

DOI:

https://doi.org/10.26881/ae.2013.10.05

Słowa kluczowe:

dzieci, aplikacje, tablety, iPad, gry

Abstrakt

Celem artykułu jest podkreślenie edukacyjnej i rozwojowej roli aplikacji dla dzieci. W tekście omówiono przydatność aplikacji i rolę interaktywności w rozwoju dzieci zarówno w środowisku rodzinnym, jak i szkolnym. Aplikacje są badane i opisywane w różnych obiektywnych kategoriach: kreatywność, specjalne potrzeby, matematyka, pierwsze koncepcje dla małych dzieci / aplikacje dla przedszkolaków, aplikacje książkowe. Artykuł ma na celu zwrócenie uwagi na potencjał edukacyjny treści aplikacji.

mnisw123.png

Tłumaczenie na język angielski: Anna Moroz-Darska

Modernizacja działania Czasopisma oraz tłumaczenia na język angielski artykułów Ars Educandi na lata 2012-2017 zostały sfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z zadania Działalności Upowszechniającej Naukę (DUN).

Zadanie: Wdrożenie modułu redakcyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych - systemu wspomagającego redagowanie i zarządzanie czasopismem naukowym Ars Educandi sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Zadanie: Stworzenie nowoczesnej wersji on-line czasopisma Ars Educandi przez wdrożenie modułu publikacyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych oraz obsługę międzynarodowych baz indeksacyjnych sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Zadanie: Przygotowanie anglojęzycznej wersji ostatnich 6 roczników (2012-2017) czasopisma naukowego Ars Educandi i ich wydanie w wersji online sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Downloads

Download data is not yet available.

Opublikowane

2013-12-05

Jak cytować

Cackowska, M. (2013). Możliwości nowych technologii w edukacji. Przegląd aplikacji interaktywnych o potencjale rozwojowym. Ars Educandi, (10), 71–81. https://doi.org/10.26881/ae.2013.10.05