Od pedagogiki krytycznej ku postkrytycznej pedagogii (z metodą Montessori w tle)

  • Jarosław Jendza Uniwersytet Gdański
  • Agata Rzeplińska Uniwersytet Gdański
Słowa kluczowe: edukacja, nauczyciel, uczeń, zmiana, rozumienie

Abstrakt

Autorzy artykułu orientują się wobec praktyk nauczycielskich w kontekście pedagogiki krytycznej, rozumienia uczniów oraz wspólnego kontruowania edukacji - także w kontekście problemów na tym polu, zmian społecznych i demaskacji.

 

Tłumaczenie na język angielski: Anna Moroz-Darska

Tłumaczenie sfinansowano ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na podstawie umowy nr 661/P-DUN/2018 z dnia 13 lipca 2018 roku w ramach realizacji zadania 1 – stworzenie anglojęzycznych wersji wydawanych publikacji w 2018 roku.

Opublikowane
2012-12-08
Jak cytować
Jendza, J., & Rzeplińska, A. (2012). Od pedagogiki krytycznej ku postkrytycznej pedagogii (z metodą Montessori w tle). Ars Educandi, (9), 272-283. https://doi.org/10.26881/ae.2012.09.17