Natura i równość – panika moralna wokół porażek szkolnych chłopców w latach 90. XX wieku w perspektywie niepokojów wokół feminizmu i posthumanizmu w XXI wieku

Autor

  • Lucyna Kopciewicz Uniwersytet Gdański

DOI:

https://doi.org/10.26881/ae.2014.11.19

Słowa kluczowe:

natura, równość, feminizm, kryzys męskości, posthumanizm

Abstrakt

Artykuł analizuje dyskursy "ponoszących porażkę chłopców", które to krążą w zachodnich mediach, a także ich związek z polityką i praktyką, ostatecznie kształtując politykę szkolnictwa. Autorka bada także, czym jest kryzys męskości, jaka jest polityka płci i dlaczego idea paniki moralnej dostarcza krytycznego narzędzia analitycznego do analizy obecnych debat na temat płci, demokracji, równości, seksualności i edukacji w Polsce.

mnisw135.png

Tłumaczenie na język angielski: Anna Moroz-Darska

Modernizacja działania Czasopisma oraz tłumaczenia na język angielski artykułów Ars Educandi na lata 2012-2017 zostały sfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z zadania Działalności Upowszechniającej Naukę (DUN).

Zadanie: Wdrożenie modułu redakcyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych - systemu wspomagającego redagowanie i zarządzanie czasopismem naukowym Ars Educandi sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Zadanie: Stworzenie nowoczesnej wersji on-line czasopisma Ars Educandi przez wdrożenie modułu publikacyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych oraz obsługę międzynarodowych baz indeksacyjnych sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Zadanie: Przygotowanie anglojęzycznej wersji ostatnich 6 roczników (2012-2017) czasopisma naukowego Ars Educandi i ich wydanie w wersji online sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Downloads

Download data is not yet available.

Opublikowane

2014-12-13

Jak cytować

Kopciewicz, L. (2014). Natura i równość – panika moralna wokół porażek szkolnych chłopców w latach 90. XX wieku w perspektywie niepokojów wokół feminizmu i posthumanizmu w XXI wieku. Ars Educandi, (11), 243–258. https://doi.org/10.26881/ae.2014.11.19

Numer

Dział

Część druga: Panika moralna wokół gender - rekonstrukcje