Emancypacja podmiotów, które (nie) umieją mówić

Autor

  • Tomasz Szkudlarek Uniwersytet Gdański

DOI:

https://doi.org/10.26881/ae.2019.16.03

Słowa kluczowe:

Rutkowiak, Rancière, pokolenie Z, emancypacja

Abstrakt

W swojej odpowiedzi na artykuł Joanny Rutkowiak autor wskazuje na różnice pomiędzy opisywanymi doświadczeniami nauczycielki w prowincjonalnej szkole wyższej a niektórymi elementami koncepcji Rancière’a. Prowadzi go to do krytyki Rancière’a pojmowania emancypacji, które pozostaje problematyczne wobec specyfiki generacji Z oraz narastających tęsknot za autorytaryzmem.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Biesta, G. J. J. (2017). The Rediscovery of Teaching. London: Routledge.
Buliński, T. (2018). Szkoła w amazońskiej puszczy. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Heidegger, M. (2014). Bycie i czas. B. Baran (tłum.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Rakoczy, M. (2018). Polityki pisma. Szkice plenerowe z pajdocentrycznej nowoczesności. Warszawa: Oficyna Naukowa.
Szkudlarek, T. (2016). On the Politics of Educational Theory: Rhetoric, Theoretical Ambiguity, and the Construction of Society. London – New York: Routledge.
Szkudlarek, T. (2017). Teoria jako ontologiczna retoryka: Rousseau i krystalizacja dyskursu pedagogicznego. Kultura - Społeczeństwo – Edukacja, 2(12): 55–82.
Szkudlarek, T. (2019). Postulational Rhetoric and Presumptive Tautologies: The Genre of the Pedagogical, Negativity, and the Political. Studies in Philosophy and Education, 38(4):1–11.

Pobrania

Opublikowane

2019-12-31

Jak cytować

Szkudlarek, T. (2019). Emancypacja podmiotów, które (nie) umieją mówić. Ars Educandi, (16), 55–62. https://doi.org/10.26881/ae.2019.16.03

Numer

Dział

Część pierwsza: Współpraca nierównych w nauczaniu